معاون عملی فناوری ریاست جمهوری گفت: با تقویت صندوق‌های 20،30 اقتصاد دانش بنیان بهبود یافته و محصولات فناور افزایش می‌یابد.

سورنا ستاری معاون عملی فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در طرح‌های فناور برای تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی آنها مسئله اقتصادی جزو اولویت اول محسوب نشده بلکه ایده و تفکر نو برای موفقیت شرکت‌های دانش بنیان واجب‌تر است.

وی ادامه داد:‌ اگر افراد حاضر در یک شرکت از انسجام بالایی برخوردار باشند شرکت در مسیر درست قدم بر می‌دارد و استحکام آن تا رسیدن به مرحله نهایی و تولید محصول فناور حفظ شود.

ستاری یادآور شد: برای موفق شدن یک طرح وایده باید صاحب آنها هزینه‌های زیادی را متحمل شده تا موفقیت نهایی حاصل شود که در غیر این صورت موفقیت شرکت‌های دانش بنیان گذرا بوده و در زمان کوتاهی این نوع شرکت‌ها با شکست مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: ایده‌های صندوق‌های 20،30 اقتصادی نبوده بلکه تسیهلات ویژه‌ای به شرکت دانش بنیان نوپا ارائه می‌دهد و این صندوق‌ها سبب شده تا فکرهای نو و خلاق به محصول تبدیل شود.

ستاری ابراز داشت: پرداخت وام به شرکت‌های دانش بنیان کار مناسبی نبوده هرچند که صندوق حمایت از نوآوران و پژوهشگران با پرداخت وام‌های چند بهره به کمک شرکت‌های دانش بنیان آمده تا محصولات خود را تجاری سازند.

وی اذعان داشت: ما باید صندوق‌های 20،30 را تقویت کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان با تولید محصولات فناور موجب رونق اقتصاد شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار