شهرداری‌ها و دهياری‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پيشتاز باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مديركل دفتر شهری، روستايی و امور شوراهای استانداری گفت: لازم است شهرداری‌ها و دهياری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی غيردولتی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشند.

مديركل دفتر شهری، روستايی و امور شوراهای استانداری در جمع مسئولان و مدیران شهرستان ابركوه ضمن اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتی الگويی علمی متناسب با نيازهای كشور است، افزود: شهرداری‌ها و دهياری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غيردولتی بايد در اين باره پيشتاز باشند.

محمود شاكری‌ شمسی ويژگی‌های اقتصاد مقاومتی را درون‌زا و عدالت‌محور بودن دانست و ادامه داد: در اين اقتصاد حمايت از توليد داخلی، تمركز بر موضوع دانش‌بنيان و تأكيد بر مديريت مصرف، يک اصل مهم است.

شاكری شمسی در ادامه با بيان اينكه استان يزد چند سال است با شرايط خشكسالی و كم‌آبی روبه‌روست، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همۀ مسئولان به ويژه شهرداران و دهياران در حفظ و توسعۀ فضای سبز كوشا باشند و در انتخاب گونه‌های مقاوم و كم‌آب‌خواه و توجه به استقاده از شيوه‌های آب‌رسانی مدرن دقت لازم را داشته باشند.

وی با بيان اين مطلب كه نگاه دولت تدبیر و امید واگذاری امور به دست خود مردم است، افزود: وظيفه همۀ مسئولان فراهم كردن زمينۀ حضور اقشار مختلف در عرصه‌ها و سهيم شدن آن‌ها در مراحل برنامه‌ريزی، اجرا، نظارت و ارزيابی پروژها و طرح‌ها است.

شاكری‌شمسی در پايان سخنان خود با تأكيد بر شناخت كامل افراد بر وظايف محولۀ حوزه مسئوليت خود گفت: دست‌اندركاران مديريت شهری و روستايی بايد نيازهای حوزه مديريتی خود را بشناسند و بر اساس اهميت و اولويت‌بندی آنها برنامه‌ريزی كنند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار