رئیس و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بر اساس آرا اعضای آن انتخاب می گردد که طی جلسه ای با معرفی کاندیداها و اعلام برنامه آن‌ها به رأی گذاشته می شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در زمانی که پس از اتمام دوران چهار ساله ریاست اتاق بازرگانی ایران و یا استعفا وی به هر دلیلی، نیاز به انتخاب مجدد  رئیس و هیئت رئیسه اتاق ایران وجود داشته باشد این اقدام بر اساس آرا اعضا صورت می گیرد.

در ابتدای جلسه انتخابات اتاق بازرگانی، هیئت رئیسه سنی متشکل از یک رئیس، دو ناظر و یک منشی برای برگزاری و اخذ آرا مشخص می شوند که در این بین مسن ترین عضو اتاق در کرسی ریاست می نشیند.

پس از انتخاب ریاست هیئت رئیسه سنی ، ناظران انتخابات از بین کاندیداها تعیین می شوند و در نهایت منشی منتخب معرفی می شودکه در دوره قبل به درخواست اعضا از بین بانوان این عضو اتاق انتخاب شد.

پس از آن کاندیداها از بین متقاضیان ریاست اتاق بازرگانی تعیین می شود و هیئت رئیسه سنی اتاق از آن ها درخواست می کند تا هر یک به مدت ده دقیقه برنامه های خود را تشریح کنند و سپس با رأی حاضرین در جلسه فرد منتخب بر اساس بالاترین رأی اخذ شده اعلام می شود.

در ادامه جلسه متقاضیان حضور در هیئت رئیسه، خزانه داری و منشی گری علاقمندی خود را اعلام می کنند و سه دقیقه فرصت برای بیان اهداف در اختیار آن ها قرار می گیرد و با رأی اعضا تعیین می گردند.

در نهایت رئیس و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران از بین علاقمندان و با رأی اعضای اتاق بازرگانی انتخاب می شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار