جانشین ستاد جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور از اجرای 410 هزار برنامه، مراسم و فعالیت متنوع مناسبتی دهه کرامت در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی طاهریان در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی برنامه‌های دهه کرامت «14 تا 24 مرداد- مطابق با اول تا 11 ذی‌القعده- ولادت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع)» موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز اصفهان، گفت:این برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور و تشکل‌های زیرمجموعه آن اجرا می‌شود.

وی، این ظرفیت موجود و اعضای شورا را شامل 80 هزار مرکز دینی و مذهبی، 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، بیش از 80 هزار هیات مذهبی، بیش از 40 هزار پایگاه بسیج، حدود 16 هزار مهد کودک و مجموعه‌های صنفی گسترده در سراسر کشور برشمرد و گفت:

هر کدام از این مجموعه‌ها درصدی یا بخشی از برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت را اجراکنند موج فراگیر معطر، معنوی و فرح‌بخش رضوی را در کشور ایجاد خواهند کرد.

به‌گفته‌وی، 34 دستگاه اجرایی، فرهنگی، مردمی و مراکز علمی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت عضویت دارند که درگیر کار و اجرای برنامه‌های شکوهمند بزرگداشت این دهه متبرک و معنوی می‌شوند.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برنامه‌های دهه کرامت را در 70 کشور برگزار می‌کند گفت:رشد و موفقیت اجرای برنامه در این دهه طی سال‌های اخیر نیز از برکت، حمایت و همت همین تشکل‌ها و دستگاه‌ها بوده‌است.

طاهریان،آمادگی همه استان‌ها و شهرستان‌ها برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری «14تا 24 مرداد- مطابق با اول تا 11 ذی‌القعده- ولادت فاطمه معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع)» را تاکید کرد و گفت:مجمو عه‌های روستایی نیز یکی از کارگروه‌های فعال در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دهه کرامت است که برای برگزاری جشن‌های باشکوه این دهه آماده‌شده است.

وی،اظهارداشت: تلاش شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور بر اینست که ظرفیت‌ها را شناسایی کند تا به سمت و سوی ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه‌سازی معارف ارزشی و علوی سوق دهد.

به‌گفته‌وی، عنایات و حمایت‌های خوب آستان مقدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، آستان قدسی حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز و آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری نیز به این شورا وجاهت داده و کمک‌های فراوانی داشته است تا شورا به اهداف خود نزدیک‌تر شود و خدمت‌گذاری مطلوبی در عرصه ترویج فرهنگ رضوی را محقق‌کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه پیگیری سیاست‌ها و  تحقق اولویت‌های آستان‌های مقدس را وظیفه و رسالت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور دانست و گفت:فعالیت‌های این شورا به نوعی به نمایندگی از آستان‌های مقدس است تا همه مجموعه‌های داخل و خارج از کشور از انوار قدسی احمدی«احمد بن موسی(ع)»، علوی، فاطمی، رضوی و حسنی«عبدالعظیم» بهره‌مند شوند.

طاهریان، با اشاره به اینکه هفته آینده جلسات ستاد ملی در آستانه دهه کرامت در شهر مقدس قم و حرم فاطمه معصومه(س) برگزارخواهدشد تصریح‌کرد: علاوه بر برگزاری 6 جلسه شورای مرکزی در تهران،جلسات ستاد مشترک دهه کرامت در استان خراسان رضوی، ستاد ملی در مشهد مقدس، جلسات مشترک ستاد ملی و استانی فارس در آستان احمد بن موسی(ع)، ستاد ملی و به نوعی ستاد استانی در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزارشده است.

وی، در پایان برگزاری این جلسات استانی و شهرستانی ستاد ملی در شهرستان طبس و استان‌های یزد و اصفهان را خاطرنشان‌کرد و گفت:سفر به کاشان را نیز به منظور دیدار با اعضای اجرایی برگزاری جشنواره آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید با محوریت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در این شهرستان و بازدید از محل آماده‌سازی جشنوار و ارائه ارشادات لازم در برگزاری هر چه بهتر این مراسم داشته‌است.

به‌گفته‌وی،برنامه‌های جشنواره آه و آهو به همت موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان دارای تنوع و پیوند با تمام اقشار مردمی به‌لحاظ ارائه محتوای کیفی و ارزشی یک کار فاخر و ارزشمند است که در سراسر کشور نظیر ندارد.

شایان ذکر است: نشست مرتضی طاهریان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور با اعضای اجرایی جشنواره آه و آهو و جشن زیر سایه خورشید از موسسه خادمین حضرت رضا(ع) کاشان با حضور مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی کاشان و ارائه گزارش روح الله توکلی، مدیر عامل موسسه خادمین امام رضا(ع) در این شهرستان عصر روز دوشنبه چهارم مردادماه در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارالمومنین کاشان برگزارشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.