مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با اشاره به کشت ذرت تا اواسط مرداد گفت: تا کنون در 70 درصد از مزارع این شهرستان ذرت کشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، امیری پاک افزود: نحوه کاشت ذرت بصورت کاملا مکانیزه وبا استفاده از دستگاه ردیف کار پنوماتیک انجام ومیزان بذر مصرفی در هر هکتار 25-30 کیلوگرم می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئيه خاطر نشان کرد: ارقام کاشته شده در شهرستان در سال جاری شامل AR56-AR68،بلسون،سیمون،704،ارمغان،LG،ماکسیما،اویسان و رقمnsمیباشدکه کشاورزان مي توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی ودر یافت حواله،بذر مورد نیاز خود را از مراکز مجاز بذر تامین نمایند.

امیری ادامه داد: تا کنون در سطح 70 درصد از مزارع کشت صورت گرفته است وپیش بینی میشود سطح زیر کشت ذرت امسال به بیش از 14000 هکتار برسد. میانگین عملکرد به طور متوسط در هر هکتار 8 تن مي باشد که پیش بینی میشود حدود112هزار تنتولیدشود همچنین در مجموع مساحت 300 هکتار بصورت آبیاری قطره ای با استفاده از نوار تیپ کشت می گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مبارزه به موقع با علفهای هرز،افات وبیماریها واجرای مبارزه تلفیقی وتغذیه مناسب در راستای افزایش عملکرد کمی وکیفی دانه وعلوفه شهرستان گام برداریم.

ذرت با توجه به اهمیت وارزش غذایی واقتصادی فراوان بعنوان« سلطان محصولات کشاورزی » معروف است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.