معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طی 5 سال گذشته بیش از 47 هزار نفر در کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام سید رضا فاطمی افزود : طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از سال 91 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت۱۰میلیون حافظ قرآن کریم در کشور توسط سازمان اوقاف طرح ریزی و اجرا شد.

وی گفت: سازمان اوقاف کشور با توجه به سیاست های سازمانی خود جهت اجرای این طرح با هدف استفاده بهینه و حداکثریاز فضای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آن ها به قطب فرهنگی برای تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گام برداشت.

فاطمی تصریح کرد:طی 5 سال گذشته و در راستای اجرای کلاس های این طرحبیش از 47 هزار قرآن آموز در کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

وی با توجه به حضوربیش از 7 هزار نفر در کلاسهای مرحله پنجم این طرح گفت: 300مربی مجرب و آموزرش دیده کار تدریس در کلاس‌های این طرح را عهده‌دار هستند که در راستای سطح آگاهی‌های مربیان طرح حفظ تعداد 80مربی در اوایل سال جاری جهت شرکت در دوره های تخصصی آموزشی از سوی سازمان اوقاف به استان قم اعزام شدند.

معاون فرهنگ و اجتماعی اوقاف کرمان یادآور شد: پنجمین مرحله آزمون این طرح قرآنی در11رشته حفظ در اسفند ماه امسال در 2 بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود که بر اساس برنامه های بلند مدت این طرح نفرات برتر در این آزمون علاوه بر حضور در کلاسهای ششم این طرح گواهینامه معتبر حفظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قرآن کریم ، حافظان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار