نماینده ولی فقیه در استان تربیت نیروی انسانی کارآمد را از مهم ترین مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ آیت الله دری  نجف آبادی در دیدار با کارکنان فنی و حرفه ای استان مرکزی به مناسبت هفته مهارت ، گفت : امروز دنیای رقابت ، دنیای پیشرفته  و پیچیده ای است و اگر می خواهیم در این رقابت موفق باشیم باید نیروی کارآمد ، پرتلاش و دلسوز تربیت کنیم.
امام جمعه اراک دلیل پیشرفت قدرت های اقتصادی جهان را بهره گیری از نیروی انسانی ، استفاده از تکنولوژی جدید و کارآمد و همت بلند دانست و افزودکشور ایران هم از استعدادهای مناسبی برخوردار است و باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقتصادی تلاش کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی افزود : استان مرکزی هم با توجه به پتانسیلی که دارد باید در کسب مهارت های فنی و حرفه ای پیشرو باشد و این مهم تلاش مضاعف مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای را می طلبد.
وی ادامه داد: گردش چرخ های اقتصادی کشور در شرایط کنونی با بردباری و تیزهوشی بدنه اقتصادی کشور و راهبری صحیح امور است و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در تمام نقاط کشور به خصوص استان مرکزی باید به عنوان پیشقرالان تحقق این شعار عمل کرده و دین خود را در این برنامه مترقی فرادستی با تربیت نیروی انسانی ماهر ادا کنند.
امام جمعه اراک گفت : آموزش اثر گذار نیاز اساسی کشور است و این مهم باید از سنین پایین تا سطح تخصصی نه تنها در مراکز آموزش فنی و حرفه ای بلکه در شرکت ها و کارخانه های استان اصلاح و تقویت شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استاندارد سازی آموزش ها، تقویت فن و مهارت نیروی انسانی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، رتبه بندی مراکز آموزشی برمبنای توانمندی و کیفیت آموزش و مهارت افزایی مراکز آموزش عالی از اولویت های برنامه ای این مجموعه است.
فریبرز فضلی خانی افزود: هر سال افزون بر 16 هزار و 145 نفر در قالب 670 هزار نفر ساعت، آموزش های مهارتی را در 22 مرکز دولتی این استان فرا می گیرند و نزدیک به 33 درصد آنان جذب بازار کار می شوند.
وی اضافه کرد: 22 مرکز دولتی و 185 آموزشگاه آزاد فعال در استان مرکزی در سه ماه اول امسال درمجموع 668 هزار و 197 نفر ساعت در کلیه بخش ها از قبیل خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و نیز به صورت آموزش های سیار شهری، زندان، پادگان، روستایی ، جوار دانشگاه و آموزش داشته اند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.