شلمچه مرزی امن برای صادرات کالا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرمانده هنگ مرزی خرمشهر در نشست هم اندیشی مسئولان بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان گفت: مرز شلمچه یک مرز کاملا امن برای انجام صادرات به کشور عراق به شمار می رود.

سرهنگ منصور رضا عزیزی بابیان  اینکه امنیت مرز شلمچه بر عهده هنگ مرزی است بر امن بودن این مرز تاکیدکرد و افزود: ورود افراد به صورت پایش شده توسط ماموران مرزبانی صورت می گیرد و صرف پیشامد یک درگیری لفظی، دلیل غیرقابل قبولی برای بیان این ادعا است که مرز شلمچه مرز امنی برای تجارت نیست.

وی گفت: مشکل امنیتی در بارانداز شلمچه وجود ندارد. اگر جز این بود شاهد افزایش میزان صادرات و رشد اقتصادی این مرز نبودیم .

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر افزود: در مرز شلمچه بازرسی ها به روش سنتی انجام می شود و این در حالی است که دستگاه XR در سایر مرزها همچون مرز مهران نصب شده و بر افزایش سرعت و امنیت تاثیر گذار است. خریداری و نصب این دستگاه در شلمچه برای کاهش مدت خروج صادرات و افزایش امنیت یک نیاز است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه برخی خودروهای حامل بار توقف یک هفته ای را نیز به این علت در شلمچه تجربه می کنند، گفت: نگاه هنگ مرزی به این موضوع نگاه اقتصادی و مبتنی بر همکاری است.

 وی همچنین بر لزوم اعمال مدیریت یکپارچه در شلمچه تاکیدکرد و افزود: در مرز شلمچه مدیریت یکپارچه وجود ندارد و این انتظار می رود که با همدلی موجود همانطور که در عراق یک نظر اجرایی می شود و تلاش شود این امر در خرمشهر نیز نهادینه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.