صادرات کالااز مرز شلمچه به کشور عراق پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره صنعت، معدن تجارت خرمشهر در نشست هم اندیشی مسئولان بخش دولتی و خصوصی با موضوع از تعرفه های صادراتی کشور عراق به عنوان یکی از مشکلات صادرات کالا به این کشور یاد کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی عراق، شاهد افزایش میزان تعرفه ها هستیم که می توان مانند سایر کشورها از تعرفه های ترجیحی استفاده و این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرد.

عبدالامیر ربیهاوی افزود: این موضوع توسط رایزن بازرگانی مطرح شده و انتظار می رود در کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی به عنوان یک مصوبه به تصویب برسد و از سوی اتاق مشترک ایران و عراق پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ظرف سه ماهه پایانی سال ۹۴ وآغازین سال ۹۵ مرز شلمچه شاهد کاهش  پنج درصدی میزان صادرات بوده است، اعمال نابرابر قوانین در مرزهای مختلف را علت این اتفاق دانست.

رئیس اداره صنعت، معدن تجارت خرمشهر افزود:: در مرز شلمچه از تاجر خواسته می شود قوانین را اعم از داشتن BV و گواهی از مبدا رعایت کند و این در صورتی است که این قوانین در سایر مرزها اعمال نمی شود.

ربیهاوی بر لزوم قیمت گذاری کالاهای صادراتی تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه پیشنهاد قیمت گذاری و ارزش گذاری بر کالاها به مراتب داده شده است اما همچنان عراق برای کالاها قیمت گذاری می کند .

وی به  موضوع صادرات یونجه پرداخت و خواستار دادن امتیاز ویژه از نظر عوارض صادرات به بازرگانان مرزهای خوزستان شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.