در حال حاضر عمده فیزیوتراپ‌ها تمایل به کار با دستگاه دارند و تعداد کمی از آنها حرکت درمانی و ماساژدرمانی را که تاثیر فراوانی در درمان دارد، انجام می‌دهند.

نبود شرح وظایف درست برای فیزیوتراپ ها به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرتضی عزیزیان اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل فیزیوتراپ‌ها این است که شرح وظایف درستی ندارند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر فیزیوتراپ‌ها با مدارک مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شرح وظایف مشخصی ندارند و هر کدام به میزان توانایی و آگاهی از کارهای فیزیوتراپی، وظایفی را انجام می‎دهند و این طور نیست که مشخص باشد حیطه وظایف کارشناس فیزیوتراپی با دکترای این رشته چه تفاوتی دارد.
 
عزیزیان در ادامه با بیان اینکه بیمه‌ها خدمات فیزیوتراپی را خوب پوشش نمی‌دهند، گفت: متاسفانه بیمه‌ها بدون کار کارشناسی سقف قرارداد با مراکز فیزیوتراپی می‌بندند و بخش کمی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند که این امر موجب شده تا هزینه‌های فیزیوتراپی برای بیماران بالا باشد.

این فیزیوتراپ اظهار کرد: این آموزش‌های ضعیف و صرفا تئوری موجب شده تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بیشتر به سمت کار با دستگاه بروند و اغلب از انجام حرکت درمانی و ماساژدرمانی که کار اصلی رشته فیزیوتراپی است، اجتناب کنند.
 
عزیزیان با بیان اینکه در بحث درمان‌های فیزیوتراپی دستگاه تنها 20 درصد می‌تواند موثر باشد، گفت: 80 درصد اثربخشی فیزیوتراپی به انجام حرکت درمانی و ماساژدرمانی مربوط می‌شود که متاسفانه فارغ التحصیلان این رشته تمایلی به انجام اینگونه درمان‌ها ندارند.

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.