کرمانشاه ؛

چندو چون زندگی ندا شهسواری

ندا شهسواری در شناسنامه شهریور ماهی است ولی در اصل این دختر پاییز در آذر سال 1366 چشم به جهان گشوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ از 9 سالگی پینگ‌پنگ را به عنوان رشته ورزشی مورد علاقه خود انتخاب کرده است و در 14 سالگی وارد اردوهای تیم ملی شده و تا به امروز نیز ملی‌پوش باقیمانده است.

 شروع اعزام‌های او به رقابت‌های برون‌مرزی، مسابقات غرب آسیا سال 1380 بوده و با مسابقات کشورهای اسلامی، آسیای میانه، قهرمانی آسیا و جهانی و المپیک لندن ادامه داشته است.
شهسواری برای نخستین‌بار در تاریخ پینگ‌پنگ بانوان ایران توانسته سهمیه المپیک را به دست آورد و به عنوان تنها بانوی پینگ‌پنگ ایران در رقابت‌های المپیک2012  لندن حضور پیدا کند.

موفقیت دخترکرمانشاهی چهار سال بعد از المپیک 2012 همچنان ادامه دارد و او برای دومین‌بار توانسته برای پینگ‌پنگ بانوان ایران افتخار آفرینی کند. او جواز حضور در المپیک ریو 2016 را کسب کرده است.

او صبح و بعد از ظهر تمرینات خود را پیگیری می‌کند. به تنیس خاکی نیز علاقه‌مند است ولی به دلیل اینکه تنیس خاکی و پینگ‌پنگ از رشته‌های ورزشی متضاد یکدیگر هستند و نمی‌توان همزمان در هردو رشته فعالیت داشت، پینگ پنگ را ادامه می دهد و شاید در آینده بعد از کنار گذاشتن دوران حرفه‌ای، تنیس خاکی را به طور تفریحی بازی کند.

شهسواری شانس زهرا نعمتی را در کسب مدال بازی‌های ریو بالا می‌داند. دو سال است که در مقطع کارشناسی تربیت بدنی درس خود را تمام کرده است و برای کسب سهمیه المپیک نتوانسته است برای شرکت در کنکور ارشد درس بخواند و از مسئولان انتظار دارد بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شود چرا که زندگی خود را برای کسب سهمیه و افتخار آفرینی برای ایران گذاشته است.

رقابت های المپیک 2016 ریو 16 مرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود و شهسواری در روز نخست در مرحله مقدماتی پینگ‌پنگ زنان به مصاف حریف خود خواهد رفت.

از سال 1380 با حجاب در مسابقات شرکت کرده‌ و به همین دلیل در لندن حضورش با حجاب تازگی نداشت، بسیاری از کشورهای دیگر مانند قطر، مصر، الجزایر و... باحجاب حضور داشت .

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.