یاسوج؛

تامین زیرساختهای آب عشایر کهگیلویه نیازمند اعتبار است

معاون اداره کل امور عشایر استان گفت: تامین زیرساخت های آب سالم و بهداشتی مناطق عشایری این استان نیازمند 400میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛بهمن آزادی گفت: این اعتبار برای نصب پنج هزار دستگاه حمام خورشیدی و ساخت یکهزار و 500 مخزن ذخیره آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: هم اکنون یکهزار و 500 منبع ذخیره آب و 37 دستگاه حمام خورشیدی در مناطق عشایری این استان نصب شده است.

معاون اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت استفاده از فن آوری های نوین حمام خورشیدی به جای استفاده از چوب درختان جنگلی بیان کرد: تقویت زیرساخت های رفاهی عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ساماندهی است.

آزادی افزود: هم اکنون 10 تانکر با 10 نفر نیروی انسانی کار توزیع آب آشامیدنی به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند.

وی اظهار کرد: روزانه 380 متر مکعب آب آشامیدنی در مناطق عشایری این استان توزیع می شود که پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست.

معاون فنی و عمرانی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 10 دستگاه تانکر و 10 نفر نیروی انسانی دیگر برای تکمیل ناوگان آبرسانی به مناطق عشایر این استان نیاز است.

آزادی میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 30 میلیارد ریال برآورد کرد.

وی تعداد مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را 576 منطقه دانست و اظهارکرد: عشایر استان در 13 زیست بوم، قشلاق و ییلاق خود را سپری می کنند.

وی با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شیر و تولید سالانه 10 هزار مترمربع ص دستی از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید و خودکفایی ملی دارند.

12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر به صورت عشایر کوچرو زندگی می کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.