یاسوج؛

توزیع ناعادلانه امکانات در یاسوج؛ این بار آب خوردن

در حالی که شهروندان در برخی مناطق یاسوج دسترسی نامحدودی به آب آشامیدنی دارند بسیاری دیگر از مناطق، شاهد قطعی تا بیش از 15 ساعته این مایه حیاتی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛که از بسیاری از مناطق و محله های یاسوج بازدید کرده است نارضایتی شدید به وضوح قابل مشاهده است.

گرچه یاسوج جزو 6 شهر دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد است اما زیبنده مرکز استان نیست که آب آشامیدنی برخی محله های آن تا بیش از 15 ساعت در شبانه روز قطع باشد.

بسیاری از ساکنان شهر یاسوج با وجود نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل مسکونی خود آبی برای ذخیره پیدا نمی کنند.

نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل مسکونی یکی از توصیه های جدی مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان بوده است.

در برخی مناطق شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد گاهی اوقات قطعی آب تا 15 ساعت در شبانه روز نیز می رسد در حالی که آب آشامیدنی خیابان های روبروی همین مناطق هیچ وقت قطع نمی شود.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگارباشگاه خبرنگاران، شدت قطعی آب آشامیدنی در مناطق شاهد، تل زالی، اطراف مخابرات فجر، حوالی بلوار قرنی، خیابان عدل، فرعی های خیابان تختی، مجتمع ادارات، شرف آباد و اکبرآباد بیش از مناطق دیگر یاسوج است.

یک شهروند یاسوجی ساکن خیابان شهیدان نیکوکار در نزدیکی مجتمع مخابراتی فجر می گوید: از اول ماه رمضان تاکنون آب آشامیدنی منزل مسکونیم در شبانه روز کمتر از 12 ساعت وصل است.

شهروند دیگری در ابتدای بلوار قرنی گفت: در حالی که آب آشامیدنی منزل مسکونی وی و همسایگان تا 16 ساعت در شبانه روز قطع است کمی آن طرف تر در خیابان های امامت آب آشامیدنی منازل به صورت شبانه روزی وصل است.

به گفته وی این موضوع نشان می دهد که آب آشامیدنی به طور عادلانه در بسیاری از مناطق یاسوج توزیع نمی شود، چطور برخی مناطق به صورت شبانه روزی آب دارند و برخی نقاط نیز کمتر از 12 ساعت آب دارند مشکل از کجاست؟

چندی پیش یک پایگاه اطلاع رسانی محلی نیز از قطع بی سابقه 20 روزه آب آشامیدنی در یکی از مجتمع های مسکونی واقع در بلوار قرنی یاسوج خبر داده بود.

گفته می شود اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج به دلیل اعتراض ساکنان این مجتمع به قطعی آب و نصب پارچه نوشته های اعتراض آمیز در جلوی این اداره از همکاری با ساکنان این مجتمع برای رفع مشکل کم آبی خودداری کردند.

تلاش خبرنگار باشگاه خرنگاران برغم تماس های تلفنی مکرر با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد  و رئیس اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج بی نتیجه ماند.


 در نهایت به سراغ مدیر ارشد شهرستان بویراحمد رفتیم و با یک تماس تلفنی موفق شدیم با وی درباره قطعی مکرر آب در بیشتر مناطق یاسوج گفت و گو کنیم.

فرماندار بویراحمد گفت: در مجموع شهرستان بویراحمد در زمینه آب وضعیت مطلوبی ندارد اما مسئولان شهرستانی و استانی در تلاش هستند برای رفع مشکل کم آبی چاره اندیشی کنند.

سید محمدکاظم نظری انتقاد به مجموعه شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قطعی آب در بسیاری از مناطق یاسوج را وارد دانست و افزود: در برخی مناطق این شهر آب آشامیدنی ناعادلانه توزیع می شود.

وی تاکید کرد که با مدیریت صحیح و توزیع عادلانه آب آشامیدنی می توان قسمتی از مشکل کم آبی در مناطق مشکل دار شهر یاسوج را برطرف کرد.

نظری بیان کرد: نشست های زیادی برای بررسی کمبود آب آشامیدنی در یاسوج و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل برگزار شده است که می توان به انتقال آب از تنگ کبوتری و ساخت منبع بزرگ ذخیره آب در یاسوج اشاره کرد.

شهر یاسوج در دامنه کوه دنا قرار دارد و چند رودخانه نیز در اطراف آن عبور می کند.

میانگین بلندمدت بارش در یاسوج بین 700 تا 800 میلیمتر در سال است که از پربارش ترین شهرهای ایران به شمار می آید.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: یاسوج ، امکانات ، اب ، قطعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.