یاسوج؛

اختصاص 240میلیارد ریال اعتبار به ماشین آلات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛شهرام عسکری گفت: این اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی مانند تراکتور و دیگر ماشین های دنباله دار با دوره بازپرداخت پنج ساله و کارمزد 14/5درصد پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و در صورت نیاز امکان جذب اعتبار بیشتری برای پرداخت به کشاورزان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته 85 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی در این استان به کشاورزان پرداخت شد.

عسکری با بیان این که سود تسهیلات ماشین آلات کشاورزی که در سال گذشته 18 درصد بود افزود: کاهش سه و نیم درصدی کارمزد این تسهیلات امکان استقبال کشاورزان را بیشتر کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ضریب بهره وری از ماشین آلات کشاورزی در این استان امسال نسبت به سال 92 به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

جعفرگوهرگانی افزود: میزان بهره وری از ماشین آلات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که در سال 92 هشت دهم درصد اسب بخار در یک هکتار بود هم اکنون به یک و شش دهم درصد اسب بخار در هر هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بانکی مهمترین دلیل این افزایش بهره وری بوده است.

گوهرگانی بیان کرد: افزایش بهره وری از ماشین آلات کشاورزی ضمن پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نقش مهمی در رفاه بهره برداران دارد.

کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

بهره برداران این استان سالیانه 800 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.