یاسوج؛

تجهیز زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پنج هزار هکتار زمین کشاورزی این استان در دولت یازدهم به آبیاری بارانی و قطره ای تجهیز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی گفت: برای هر هکتار از این زمین های کشاورزی 85 میلیون ریال از سوی دولت و 15 میلیون ریال از سوی بهره بردار هزینه شده است.

وی با اشاره به این که میانگین تجهیز زمین های کشاورزی به آبیاری های نوین 500 هکتار در سال بوده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه برابر افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون در 27 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان طرح های آبیاری تحت فشار انجام شده است.

وی ابراز داشت: هم اکنون پنج هزار هکتار از اراضی این استان در حال انجام عملیات اجرایی تجهیز به آبیاری تحت فشار است.

گوهرگانی بیان کرد: سال گذشته 110 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد که 40 میلیارد ریال آن جذب و هزینه شد.

وی افزایش بهره وری ، سهولت آبیاری ، امکان آبیاری زمین های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک ، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت در روش های سنتی که منجر به بیماری هایی مانند دیسک ، کمردرد و درد مفاصل در کشاورزان می شود را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد.

گوهرگانی تصریح کرد: هم اکنون 20 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار شناسایی شده است که یکهزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای انجام این طرح نیاز است.

وی افزود: در صورت تجهیز این میزان زمین به آبیاری تحت فشار حداقل 20 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی است که 200 هزار هکتار آن به صورت دیم است.

بهره برداران این استان سالیانه 800 هزار تن محصول تولید می کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.