راه تحقق اقتصاد مقاومتی یادگیری حرفه و مهارت توسط جوانان جهت ایجاد شغل برای خود می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حجت الاسلام والمسلین سيد محمد شاهچراغی، در دیدار با مسئولین و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان به مناسبت هفته ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای و کارآفرینی،  با تبریک این هفته به تلاشگران عرصه مهارت آموزی گفت:  کار شما واقعا کار مقدسی است زیرا هم تعلیم و تعلم و هم سنت شکنی است .
امام جمعه سمنان با بیان اینکه ، با توجه به سیاستهای کوچک سازی دولت جوانها نباید منتظر پشت میز نشینی باشند ، افزود : شما فنی حرفه ایها واقعا به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنید و با تمام توان در خدمت نظام و رهبری هستید.
وی همچنین با تاکید بر اینکه  یک راه تحقق اقتصاد مقاومتی  این است که جوانان بدنبال یادگیری حرفه و مهارت جهت ایجاد شغل برای خود بروند ، تصریح کرد : بیکاری آفت است و یکی از مشکلات اصلی کشور ما بیکاری است و علت اصلی آن عدم دارا بودن تخصص و مهارت کافی در افراد جویای کار است .
خطیب جمعه سمنان تصریح کرد : روی مساله بازارکار ، دانش آموزان ، دانشگاهیان و هر کسی که بتوانید کار کنید ، خدمت بزرگی کرده اید و اور را زنده ساخته اید و این مانند زنده کردن کل جامعه می باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نيز در اين ديدار با اشاره به اینکه عدم دارا بودن تخصص و مهارت لازم در اغلب جوانان جویای کار ، عامل اصلی بیکاری و عدم ایجاد اشتغال پایدار است، تاکید کرد : ما سربازان جبهه اقتصادی هستیم و باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای را فراهم آوریم که  با اینکار  هم نرخ بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت و هم زمینه ایجاد اشتغال تولید و رشد اقتصادی  فراهم خواهد شد.
ابراهیم محمودی افزود: درسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، این اداره کل آموزش 2 میلیون و 158 هزار نفر ساعت در مراکز دولتی و یک میلیون نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد را در دستور کار خود قرارداده است  .
وی طرح توانمند سازی روستاییان ، عشایر و مناطق محروم ، توانمندسازی دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاهی ،  انعقادقراردادها و تفاهمنامه های همکاری متعدد با دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت ذینفعان در امر مهارت آموزی ، توسعه مشاغل خرد وکوچک به منظور توسعه اشتغال در قالب مشاغل خانگی ، توانمند سازی آسیب دیدگان اجتماعی ، واگذاری و برون سپاری  برنامه های آموزشی با اولویت آموزشگاه های فني و حرفه اي آزاد را از جمله برنامه های این اداره کل عنوان و بر لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی در ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای تاکید کرد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.