سمنان؛

ساماندهی آّب های سطحی در بافت قدیم سمنان

این طرح عملیات عمرانی با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه یک سمنان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  سید حسین موسوی در حاشیه بازدید از آغاز اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در بافت قدیم سمنان اظهار داشت: این طرح عملیات عمرانی  با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه یک سمنان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح در سطح منطقه یک سمنان اجرا می‌شود گفت: در منطقه یک سمنان بافت قدیم بیشتر بوده و لذا نیازمند توجه بیشتر است.
شهردار سمنان با اشاره به برخی برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی  در دست اجرا اشاره کرد و گفت: ساماندهی سیستم جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی در معابر سطح شهر از جمله این برنامه‌ها است.
موسوی به دیگر برنامه‌های شهری شهرداری سمنان اشاره کرد و گفت: ساماندهی معابر شهری و اجرای کانیو از دیگر برنامه‌ها و اولویت برنامه‌های شهری شهرداری است .
وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح سیستم جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی در معابر شهری سمنان گفت: در صورت عدم توجه به این موضوع و عدم هدایت صحیح آب‌های سطحی می‌تواند سبب مشکلاتی در مواقع بحرانی شود.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای توجه به رفاه شهروندان بوده و دراجرای این طرح در نظر بوده که در مواقع بحرانی از بروز خسارت جلوگیری شود و در هنگام جاری شدن روان آب مشکلی از لحاظ عبور و مرور و تردد برای شهروندان ایجاد نشود.
موسوی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص در مواقع بحرانی هزینه‌های مقابله با مشکلات ناشی از جاری شدن روان آب در سطح بیشتر خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح تلاش شد که نقاطی را که بیشتر در مواقع بارش در معرض آب‌های سطحی قرار می‌گیرد شناسایی شود و برای رفع مشکل آن برنامه ریزی شود؛ بافت قدیم سمنان واقع در منطقه یک از جمله این مناطق بود.
شهردار سمنان با شاره به برخی اقدامات در این راستا گفت: ایجاد آب‌راه در خیابان حکیم الهی 38 به متراژ تقریبی 60 متر طول از جمله این اقدامات بوده است.
موسوی به میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: برای عملیات ساماندهی و ایجاد آب راه بتنی خیابان حکیم الهی هزینه‌ای بالغ‌بر 35 میلیون ریال صرف شد.
انتهای پیام /ح

برچسب ها: آب ، ساماندهی ، بافت ، قدیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.