سمنان؛

سمپاشی 63هزار رأس دام عشایر شهرستان گرمسار

مزایای این طرح کنترل و کاهش جمعیت انگلهای خارجی بدن دام و اماکن دامی است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار از اجراي طرح سمپاشي رايگان تعداد 36 هزار و 270 رأس دام عشايري در شهرستان گرمسار خبر داد.
 حمید رضا حسینی با اعلام این خبر افزود: در این راستا تعداد 63 هزار و 270 راس گوسفند، بز و 411 هزار و 950 متر مربع جایگاه نگهداری دام عشایر با استفاده از 499 لیتر سم مصرفی بصورت رایگان سمپاشی شد.
وي ادامه داد: در اين طرح اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار با مشاركت بسیج عشایری سپاه ناحیه گرمسار بمنظور اجرای طرح سمپاشی رایگان دام عشایر  با تأمین سم و تدارک یک اکیپ عملیاتی سمپاشی متشکل از نیروهای بسیج عشایری و دامپزشکی مبادرت به سمپاشی دامها و اماکن دامی روستاههای عشایر نشین شهرستان نموده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار تصريح كرد: از مزایای این طرح کنترل و کاهش جمعیت انگلهای خارجی بدن دام و اماکن دامی است.
حسيني اضافه كرد: اجراي اين طرح، ضمن تاثیر بر افزایش راندمان تولید اعم از گوشت، شیر، کیفیت پوست و پشم استحصالی، نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از بیماریهای منتقله توسط انگلهای خارجی( کنه) به دام به عنوان ناقل از جمله تیلریوز، تب سه روزه و تب کریمه کنگو به عنوان یک بیماری مهلک و کشنده مشترک بین انسان و دام دارد.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: سم ، راس ، عشایر ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار