ترامپ با وجود حاشیه ها و اخلافات بسیار در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان، خود را پیروز قطعی این گردهمایی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواهان آمریکا، روز جمعه با سخنرانی در مجمع جمهوری خواهان،  بسیاری از وقایع مناظره میان خود و تد کروز را برای همگان یادآوری کرد. ترامپ در سخنرانی خود ادعا کرد موفق شده حزب جمهوری خواهان را به شکلی بی سابقه متحد کند. وی در عین حال به شدت به کروز و اظهارات وی حمله کرد و او را مورد انتقاد قرار داد.

تد کروز در سخنرانی جداگانه، حاضر نشد تا از ترامپ حمایت کند و از مردم خواست تا بر اساس وجدان خود رای دهند. این اظهارات باعث شد گردهمایی در سایه ای از اختلافات واقع شود و شدت اختلاف های داخلی حزب جمهوری خواه بیشتر نمایان شود.

ترامپ در بخشی از اظهارتش گفت: "من به حمایت او (تد کروز) نیازی ندارم. حتی اگر از من حمایت کند، آن را نمی‌پذیرم."

ترامپ در بخشی دیگر از سخنرانی خود، به رقیب اصلی انتخاباتی‌اش، هیلاری کلینتون نیز اشاره کرد، وی اظهار کرد احتمالا سخنرانی کلینتون را تماشا نخواهد کرد، چرا که او " کسل‌کننده است."

از سوی دیگر، دموکرات هاف گردهمایی ملی جمهوری خواهان را نادیده نگرفتند. کمپین کلینتون با انتشار پیامی در اینستاگرام اظهار کرد "تنها مانعی که میان ترامپ و کاخ سفید قرار دارد، ما هستیم."

ترامپ در ادامه سخنرانی خود به حمله علیه کروز پرداخت و بارها یادآور مناظراتشان در گذشته شد. وی بار دیگر همسر کروز را مورد انتقاد قرار داد و وی را نیز وارد بحث های سیاسی کرد؛ اقدامی که باعث شد تا بسیاری از زنان به مخالفت جدی با نمایندگی ترامپ پرداخته و از نامزدی وی حمایت نکنند.

با وجود تمام حاشیه های ایجاد شده، ترامپ گردهمایی ملی جمهوری خواهان را موفقیتی بزرگ خواند و اظهار کرد جمهوری‌خواهان با یکدیگر متحد شده اند. موفقیت و تاثیر واقعی سخنرانی ترامپ در روزهای آینده مشخص خواهد شد. نامزدهای انتخاباتی آمریکا، معمولا در روزهای پس از گردهمایی با رشدی در میزان محبوبیت و افزایش شمار طرفداران خود مواجه می شوند. پیش بینی شده ترامپ در صورت موفقیت بتواند از کلینتون در آمار ابتدایی پیشی بگیرد. میزان محبوبیت ترامپ در حال حاضر به 41 درصد در سطح آمریکا رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار