در پایان هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فنی و حرفه ای کشور در سمنان از نفرات برتر ۱۱رشته و ۴۶گرایش هنری تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ آئین تجلیل از دانش اموزان برتر رشته های یازده گانه هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فنی و حرفه ای کشوردرسمنان برگزار شد.
در این جشنواره ۳۰۰هنرجو در ۱۱رشته شامل گرافیک، نقشه‌کشی معماری، طراحی و دوخت، صنایع‌دستی، نقاشی، پویانمایی(انیمیشن)، سرامیک و ... و ۴۷زمینه هنری در سه هنرستان استان سمنان به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همه نهادها باید مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم آورند و در این بین هنرجویان هنرستان‌ها می توانند با آثار خود در این امر خطیر نقش آفرینی کنند.
وی افزود: ۴۰۰هزار دانش آموز فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد که این امر، ظرفیتی عظیم را از نیروی کار، متخصص، توانمند و صاحب فن برای کشور به ارمغان می آورد که می توان از آن در راستای تحقق شعار سال بهره برد.
وی تصریح کرد: این هفدهمین سال است که جشنواره هنرهای تجسمی در بین هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود لذا باید گفت، یکی از اهداف مهم این جشنواره‌ها نشان دادن توانمندی‌های خاص شناسایی‌شده دانش آموزان فنی و حرفه ای و نیروی جوان آینده ساز ایران اسلامی محسوب می شود و به همین دلیل مسئولان برگزاری، در حاشیه جشنواره‌های هنری خود نمایشگاه‌هایی از آثار هنرآموزان در استان میزبان این جشنواره برگزار می‌کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: هدف بلندمدت آموزش‌وپرورش از برگزاری این جشنواره‌ها ارتقاء جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.
در پایان نفرات برتر ۱۱رشته و ۴۶گرایش هنری تقدیر شدند.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.