هدایت تحصیلی دانش آموزان کشور به پایه نهم منتقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دوره متوسطه دوم در آموزش و پرورش، دوره‌ای نیمه تخصصی است.
علی زرافشان با اشاره به اینکه این دوره دوره‌ای نیمه تخصصی است افزود: نیمه تخصصی بودن این دوره به این معناست که این دوره تحصیلی باید دانش آموزان خود را برای تخصص‌های مختلف مورد نیاز جامعه آماده کند.
وی با تأکید بر اینکه اجباری برای هدایت تحصلی دانش آموزان به سمت فنی و حرفه‌ای و کاردانش وجود ندارد تصریح کرد: ادامه تحصیل دانش آموزان در شاخه‌های مختلف تحصیلی بر اساس فرم هدایت تحصیلی که تنظیم شده؛ صورت می‌گیرد.
زرافشان با بیان اینکه دانش آموزان بر اساس یکصد امتیازی که در فرم هدایت تحصیلی است رتبه بندی خواهند شد تصریح کرد: بر اساس همین رتبه بندی نیز فرم هدایت تحصیلی برای نام نویسی به این دانش آموزان داده می شود.
وی افزود: از این یکصد امتیاز 35 امتیاز مربوط به عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده و 65 امتیاز مربوط به بررسی‌های مشاوره‌ای و بررسی آزمون‌های استعداد و رغبت سنجی دانش آموزان است.
وی تصریح کرد: جمع این امتیازات سبب می‌شود که ما به دانش آموزی پیشنهاد کنیم که در یکی از رشته‌های ریاضی ـ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی در شاخه نظری یا رشته‌های شاخه های فتنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل بدهد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: هدایت تحصیلی دانش آموزان، امسال موضوع جدیدی نیست؛ اما از این جهت که هدایت تحصیلی به دوره اول متوسطه منتقل شده، برای جامعه موضوع جدیدی قلمداد شده است.
زرافشان با اشاره به اینکه تا قبل از امسال، هدایت تحصیلی با همین شکل توزیع متوازن دانش آموزان در پایه دهم به یازدهم در دوره دوم متوسطه انجام می شده و جامعه نیز آن را به عنوان یک روال پذیرفته بود افزود: امسال چون اولین سال است که هدایت تحصیلی در پایه نهم به دهم انجام می‌شود؛ دانش آموزان و اولیای آنان و جامعه با این روند آشنا نبودند که این مهم سبب شد تا موضوع هدایت تحصیلی موضوع جدیدی به نظر برسد.
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
برای خودم متاسفم که باید با معدل بالا برم رشته ادبیات افسوسسسس حلالتون نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
' ته رشته های ریاضی و تجربی شده میلیونها بیکار و معتاد! اروپا یها سالهاست که دنبال تربیت فنی'تکنسین و تقویت هنرستانها هستند'آمار بیکاری تو فارغ التحصیلان هنرستانها در حد خیلی پایین می باشد'مملکت فنی می خواد نه این همه دکتر و مهندس بیکار و الاف! تا کی چشم و هم چشمی و ۰۰۰!