تفاهم نامه سه جانبه ساخت بزرگترین کارخانه فروکروم غرب آسیا در کرمان ، امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، این تفاهمنامه بین دانشگاه شهید باهنر کرمان ، دانشگاه صنعتی مونتان اتریش و شرکت سرمایه گذار معدن کرومیت فاریاب امضا شد.

براساس این تفاهم نامه دانشگاه مونتان اتریش فناوری ساخت کارخانه فروکروم را به منطقه فاریاب استان کرمان منتقل میکند و این کارخانه با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان احداث میشود.
رضا کلانتری مدیرعامل شرکت سرمایه گذار معدن کرومیت فاریاب گفت: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه 120 هزار تن فروکروم را خواهد داشت و با احداث آن برای 450 نفر اشتغال مستقیم ایجاد میشود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کرومیت ایران از منطقه فاریاب استخراج می شود گفت سنگهای استخراج شده این معدن تاکنون خام فروشی می شد و ارزش افزوده آن به جیب به کشورهای شرق آسیا و اروپا میرفت اما با حداث کارخانه فاریاب ، علاوه بر جلوگیری از خام فروشی سنگهای این معدن ، منابع کرومیت قاره آفریقا نیز خریداری و دراین کارخانه تبدیل به فرو کروم خواهد شد.
پروفسور موزر متخصص زمین شناسی ، معاون امور بین المللی دانشگاه مونتان و مشاور رئیس جمهور اتریش هم با اشاره به بازدید هیات اتریشی از معدن کرومیت فاریاب در جنوب کرمان گفت: معدن فاریاب یکی از معادن بی نظیر دنیاست و وی از حجم زیاد معدن کرومیت این منطقه شوکه شده است .

وی افزود: درصد عیار معدن بسیار بالاست و من تمایل دارم هر چه زودتر همکاری دو کشور برای ایجاد کارخانه در فاریاب انجام شود. فروکروم که از کرومیت به دست می آید در تولید فولادهای ضد زنگ مشهور به استیل کاربرد فراوانی دارد.
بگفته مقبلی معاون اداره کل صنعت و معدن جنوب استان کرمان بیش از 50 معدن در جنوب کرمان وجود دارد که در میان آنها معادنی مانند کرومیت ، مس وتیتانیوم ، ظرفیت زیادی برای اشتغالزایی و تولید ثروت در این منطقه محروم دارند .

انتهای پیام/ی
برچسب ها: کارخانه ، فروکروم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار