معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران از جمع آوری 9 میلیون و 500 هزار سند مکتوب از ایثارگران و شهدا خبر داد.

جمع آوری ۹میلیون و ۵۰۰هزار سند مکتوب ایثارگران و شهدابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید در نشست خبری فعالیت های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران که امروز (سه شنبه) در ساختمان شهیدسلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزارشد، اظهار داشت: درحال حاضر 60هزار وصیت نامه شهید تنظیم، مرمت و حفظ شده است، تا طبق سفارش حضرت امام خمینی (ره) برای جوانانی که شاهد انقلاب اسلامی نبوده اند به عنوان الگو مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: 9 میلیون و 500 هزار سند مکتوب شهدا و ایثارگران از میان 275 هزار ایثارگر و شهید جمع آوری شده است که در آرشیو بنیادشهید و امورایثارگران ثبت و ضبط می شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی و مدیریت اسناد شهدا و ایثارگران نیز در دستور کار است و در آینده ای نزدیک قرار است، نرم افزاری را در این رابطه در اختیار دستگاه ها قرار دهیم تا دسترسی به اسناد ایثارگران برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی یادآور شد :طبق تصویب ستاد برنامه ریزی بنیاد شهید علاوه بر مجلات کودک٫ نوجوان و جوان مجله بانوان نیز منتشر خواهد شد، دربحث اقتصاد مقاومتی نوع نگاه ما توجه به سبک زندگی شهدا و رزمندگان است ، اما متاسفانه امروز این امر مورد غفلت واقع شده که نیازمند تقویت مجاهد پروری و گفتمان بر مبنای شهادت ، ایثار و مقاومت است.

وی اظهارداشت: دومین فاز از مرحله دوم خاطره نگاری از شهدا درحال پیگیری و اجرا است که در نهایت درا ختیار بانک اطلاعاتی قرار خواهیم داد که بخشی ازآ ن نیزسال گذشته انجام شد و این وظیفه دینی و ملی ما است که وصیت نامه شهدایی را که با آرمان و اهداف الهی به جبهه های جنگ رفته اند را ترویج دهیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون 4 استان به صورت کامل وصیت نامه شهدای خود را جمع آوری و چاپ کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی اظهار داشت: چاپ هر کتابی که شامل 500 وصیت نامه شهدا است نیازمند مشارکت دستگاه‌های مسئول و تخصیص اعتبارات لازم است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اردوها، سفرهای زیارتی و تفریحی جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ورزش و اردو برای جانبازان درمان محسوب می شود، همچنان که هزینه‌های درمانی این افراد با انجام این کار کاسته می‌شود، همچنین 17 هزار نفر از دانش آموزان جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، 45 هزار نفر در قالب اردو دانش آموزی ایثارگران و شهدا و 4500 نفر در قالب کاروان یاد عزیزان به اردوهای شاهد اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: 180 تا 200 هزار نفر به مشهد مقدس و دیگر تفریحات به اردوهای شاهد اعزام شدند که هزینه آن از محل اعتبار جامعه ایثارگران تامین شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری سومین مسابقات فوتبال جام شهدا با همکاری فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال با حضور 4 تیم لیگ برتر در شهریور ماه خبر و ادامه داد: قرار است تعدادی از  ورزشکاران جامعه تحت پوشش ایثارگران و شهدا به المپیک اعزام شوند، همچنین از دیگر فعالیت‌های اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توان به احیای گروه تلویزیونی شاهد اشاره کرد که فیلم و مستند شهیدان قمی طبق تقاضا و مشارکت خانواده شهدا و بنیاد شهید امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سمفونی فاخر پیروزی و نگارش فیلمنامه واقعه هفتم تیر و شهید بهشتی در حال آماده سازی است.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی گفت: همچنین تولید فیلم مستند شهدای منا با محوریت شهدای شاخص این واقعه در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد که ساخت آن حدود 2 سال طول خواهد کشید، همچنین 500 هزار نفر در حوزه قرآنی حضور دارند که قرار است مرداد ماه مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شود که این تعداد 600 نفر به عنوان برترین‌های قرآنی منتخب و هدایایی به آنها اهدا می‌شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران سال گذشته در حوزه قرآن برتر شناخته شد.

**افزایش 16 درصدی پذیرش دانشجویان شاهد در دانشگاه های دولتی 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید و امور ایثارگران اظهار کرد: 171 هزار تن از جامعه تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشجو هستند و 50 هزار و 378 دانش آموز در هزار و 352 مدرسه تحصیل می‌کنند که با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان شاهد نسبت به دانش آموزان شاهد دوران دفاع مقدس در حال کاهش است نیازی به توسعه فیزیکی مدارس نیست و در حال حاضر تنها بحث کیفی سازی این مدارس مورد توجه و در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفته است. 
 
وی افزود: فرزندان شهدای فاطمیون با توجه به تشکیل پرونده برای آنها می‌توانند از مزایای خدماتی بنیاد شهید بهره‌مند شوند. همچنین امسال بحث هدایت تحصیلی و مشاوره از طریق مراکز و پایگاه‌های آموزش و پرورش را مورد توجه جدی قرار داده‌ایم. 
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثار گران در خصوص چگونگی پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان شاهد، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون  340 میلیارد تومان به این افراد پرداخت شده است و دست آورد آن پیشرفت تحصیلی و افزایش آمار قبولی در دانشگاه‌ها بوده است. همچنین تعداد 2 هزار و 11 تن از جانبازان جامعه تحت پوشش عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند. 
 
مؤذنی در ادامه گفت: برنامه امسال اداره امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید ساماندهی و تحول در مدارس شاهد، اصلاح روش پرداخت شهریه، تغییر رویه به سمت پژوهش محوری در دانشگاه‌ها و تأسیس اداره رصد تحصیلی دانشگاه‌ها و تهیه شبکه معتمدین در دانشگاه‌ها است و با توجه به اینکه نورم مشروطی‌های شاهد نسبت به مشروطی‌های کشور کمتر است وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد مطلوب ارزیابی می‌شود. 
 
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثار گران در پایان گفت: تاکنون کمک هزینه‌های تحصیلی تنها برای دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت می‌شد اما با توجه به دستور کار جدید این معاونت علاوه بر این دانشجویان برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده است. 
 
شایان ذکر است، نخستین کنگره ملی شهدای منا و مسجد الحرام شهریور ماه و شهدای مدافع حرم آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار