معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت :جانبازان با هر درصدی از جانبازی به شرط فوت در اثر مجروحیت در جنگ شهید محسوب می شوند.

اما و اگر های اعطای تسهیلات به مجروحان دفاع مقدس پس از شهادتمهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه جانبازان با هر درصدی از جانبازی اگر بر اثر مجروحیت دوران جنگ فوت کنند شهید محسوب می شوند، اظهار داشت :بنا بر تشخیص و پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانباز بر اثر مجروحیت جبهه و جنگ و پس از فوت شهید محسوب می شود و به خانواده وی تمامی خدمات مربوط به شهدا تعلق می گیرد.
 
وی افزود :در این رابطه نظر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید برای تشخیص فوت بر اثر عوارض مجروحیت های دوران جنگ و جبهه مهم است ،در غیر این صورت جانباز متوفی محسوب می شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد :خدماتی که به این خانواده ها تعلق می گیرد بستگی به مصوبات قانونی ، نوع نیاز و شرایط افراد دارد.
 
ایزدی گفت :خانواده جانبازانی که زیر 25 درصد در جبهه های جنگ مجروح شدند نیز بعد از فوت از خدماتی مانند مسکن ،سهمیه های دانشگاه،  تسهیلات اشتغال و سایر خدمات  مانند جانبازان بالای 25 درصد برخوردار می شوند، همچنین اگر فوت جانبازی ارتباطی با مجروحیت دوران جنگ نداشته باشد بعد از فوت 5 درصد به درصد جانبازی قبل از فوت اضافه و از خدمات همان گروه برخوردار می شود.  
 
وی بیان کرد :جانبازان 70 درصد پس از فوت شهید محسوب شده و خانواده او همانند سایر خانواده های شهدا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره مند می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، جانباز ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.