عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: ترویج خشونت زیبنده سازمان نطام پرستاری نیست و توصیه به درگیری پزشک و پرستار با هر بهانه ای از جمله بیان طنز قابل توجیه نیست.

حمید سالاری عضو شوراي عالي نظام پرستاري در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به صحبت های اخیر رییس سازمان نظام پرستاری مبنی بر مقابله مثل پرستاران در برابر خشونت پزشکان گفت: بنده در این مورد با آقای آدابی صحبت کردم و ظاهراً خودشان هم توجیهی بابت این سخنان ندارند.

وی  ادامه داد:  آقای آدابی در پاسخ به پیگیری بنده اعلام داشتند که این صحبت ها را به قصد طنز مطرح  کرده است در حالی که به اعتقاد بنده توصیه به خشونت در هر قالبی، کار پسنده و درستی نیست.

وی افزود: خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد و بی شک راه حل این مشکل توصیه به مقابله به مثل و خشونت نیست و بنده معتقدم حتی اگر این سخنان در قالب طنز هم مطرح شده باشد قابل پذیرش نیست.

وی گفت: بیان این مسائل حتی در قالب طنز زیبنده سطح و جایگاه رئیس سازمان نظام پرستاری نیست و انتظار می رود که در چنین جایگاهی بیش از اینها مراقب سخنان خود باشد.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری جیرفت ادامه داد: ما نیز این صحبت ها را تأیید نمی کنیم و هر فردی در جایگاه آقای آدابی باشد باید خیلی بیشتر از اینها به آنچه می گوید، اهمیت دهد و حداقل انتظاری که اکنون وجود دارد این است در این باره شفاف سازی شود و شخص ایشان اعلام کند که قصد واقعی اش از طرح این صحبت ها چه بوده و آنچه در ذهنش بوده را توجیه کند.

وی تصریح کرد: اما به هر صورت این صحبت ها از نظر ما مردود است و قابل پذیرش نیست و باید هر چه سریعتر در این خصوص شفاف سازی شود زیرا ترویج خشونت در هیچ قالب و شکلی پسندیده نیست.

آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری چندی پیش در سخنانی گفته بود: آقایان پرستاران اگر مضروب شدند صرفا به شکایت بسنده نکنند و مقابله به مثل و بعد دو طرف از هم شکایت کنند. حتما پرستار‌ها هم بزنند و با هم به پاسگاه بروند. پرستاران زن که ضعیف هستند نیز اگر مورد هجوم پزشکی قرار گرفتند توجه کنند که تیغ بیستوری نزدیک است و شاهرگ پزشک را هدف بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار