معاون اول قوه قضائیه در دیدار با رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی؛

بسیاری از گزارشات سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی می شود

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: بسیاری از گزارشات سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی است.

بسیاری از گزارشات سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در دیدار با رئیس موسسه آمبودزمان بین المللی که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهارداشت: سازمان بازرسی صرفا توصیه نمی‌کند بلکه گزارش‌ها را دنبال می‌کند که اگر خلاف قانون و یا حقی ضایع شده باشد بر اساس قانون حق را بازگرداند، در این خصوص بسیاری از گزارشات سازمان بازرسی مبنای تشکیل پرونده قضایی است.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ایران کشوری مستقل، بزرگ و دارای تجریبات بسیار است،گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بر اساس قانون اساسی اداره می‌شود و معتقدم در هر کشوری که ستمی واقع شود جمهوری اسلامی ایران در حد توان از مظلوم دفاع می کند و این آمادگی را دارد تا تجربیاتش را در اختیار کشورهای مستقل قرار دهد.

وی تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر در گذشته‌ای نه‌ چندان دور کشورهای آفریقایی را مورد ظلم قرار داده و منابعشان را به یغما بردند اما امروز خیلی از آن کشورها به واسطه ایستادگی‌شان توانسته‌اند از زیر بار این ظلم و ستم خارج شوند و استقلالشان روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود : امروز برخی از کشورهای دارای قدرت نسبت به برخی کشورهای کوچکتر ظلم می‌کنند و این در حالی است که اگر آن کشورها در برابر این ظلم مقاومت و ایستادگی کنند، قطعاً پیروز خواهند شد، زیرا ما نیز در برابر ظلم ایستادگی کردیم و امروز پیروزیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز یکی از ابزارهایی که نظام سلطه از آن سوء استفاده می‌کند موضوع دفاع از حقوق بشر است اما حقوق بشری که تعریفش تعریفی است که آنها می‌پذیرند و می‌خواهند آن را به کشورها تحمیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: آنها بزرگترین ظلم‌ها را به بشر تحت نام حقوق بشر انجام می‌دهند و ما معتقدیم قوه قضائیه هر کشوری می‌تواند در برابر این ظلم جهانی ایستادگی کرده و با همکاری با سایر کشورها در مقابل این ظلم بایستند.

*کار بازرسی کاری سخت و طاقت فرسا است

وی خطاب به رابرت والتر گفت: برخلاف اعتقاد شما که می‌گویید کار بازرسی ساده است و فقط به توصیه می‌پردازد، ما معتقدیم کار بازرسی کاری سخت و طاقت فرسا است زیرا در کشور ما بسیاری از پرونده‌های قضایی بر مبنای همین گزارش‌ها و بازرسی ها  تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: البته من قبول دارم که کار قضات کاری سخت و همراه با استرس است اما اگر قاضی بر مدار انصاف و براساس حق قضاوت کند نباید استرس و نگرانی داشته باشد.

وی افزود: امروز نظام سلطه افرادی را به عنوان تروریست آموزش می‌دهد و با پول و ابزار آنها را مجهز می‌کند تا ایجاد ناامنی کنند اما از طرفی دیگر خودش به نام اسلام ستیزی به مسلمانان ظلم روا می‌دارد.

وی افزود: امروز بسیاری از تروریست‌هایی که در همسایگی ما در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، افغانستان فعالیت می‌کنند از طرف آمریکایی‌ها حمایت شده و به ازای شرارت‌هایی که علیه اسلام انجام می‌دهند، حقوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار