حجت الاسلام والمسلمین منتظری:

رسیدگی به پرونده متعرضان به سفارت عربستان در دادگاه روحانیت/حقوق‌های نامشروع بازگردانده می‌شود

دادستان کل کشور گفت: هر مالی که به باطل و نامشروع گرفته شده باشد طبق قانون اساسی و موازین شرعی بازگردانده می‌شود.

هدف از نظارت بر عملکرد دادسراهای نظامی مچ گیری نیست/ انتصاب و جابجایی دادستان ها باید به پیشنهاد بنده باشدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران ،امروز (سه شنبه) اظهار داشت:  بر اساس قانون، از این پس انتصاب و جابجایی دادستان ها به پیشنهاد بنده انجام می شود.

وی تصریح کرد؛ تصمیم داریم به معاونت بر دادسراها یک بخش ویژه نظارت بر دادسرای نظامی در دادستان کل ایجاد کنیم که این امر به معنی مچ گیری نبوده بلکه در راستای همکاری برای رفع آسیب ها انجام خواهد شد.

*جلسه رسیدگی به اتهامات متعرضان به سفارت عربستان به زودی در دادگاه ویژه روحانیت

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان انتظامی استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی دادگاه ویژه روحانیت در رابطه با موضوع حمله به سفارت عربستان برگزار می‌شود، گفت: بخش ویژه مربوط به روحانیت در آینده‌ای نزدیک دادگاه خود را تشکیل خواهد داد.

*بررسی ابعاد پرونده فیش‌های حقوقی نامتعارف در جلسه ای با ریاست قوه قضائیه

وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به بحث فیش‌های حقوقی، گفت: ما در اولین اقدام از وزیر اقتصاد و دارایی خواستیم تا لیست‌های افرادی که حقوق‌های کلان دارند را برای ما ارسال کنند. بررسی‌هایی انجام شد و با تعامل و همکاری سایر قوا موضوع در حال پیگیری است.

وی از برگزاری جلسه‌ای با رئیس قوه قضاییه در این رابطه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک جلسه‌ای با رئیس دستگاه قضا خواهیم داشت تا همه ابعاد این موضوع بررسی شود تا حقی از بیت‌المال ضایع نشود.

منتظری با بیان اینکه نباید این مسأله را چندان مهم جلوه داد، گفت: قطعاً کسانی که متخلف شناخته شوند مجازات خواهند شد.

*حقوق‌های نامشروع بازگردانده خواهد شد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازوکار قانونی برای بازگرداندن پول‌ها وجود دارد یا نه، گفت: هر مالی که به باطل و نامشروع گرفته شده باشد طبق قانون اساسی و موازین شرعی بازگردانده می‌شود.

دادستان کل کشور همچنین در خصوص تشکیل سازمان ملی مبارزه با فساد،‌ گفت: برای تشکیل این سازمان یکسری زیرساخت‌ها لازم است و تا زمانی که این زیرساخت‌ها فراهم نشود نمی‌توان آ‌ن را راه‌اندازی کرد.

منتظری در خصوص آخرین وضعیت حادثه کرمانشاه هم گفت: ضارب فرار کرده و هنوز به جایی نرسیده‌ایم.

وی افزود: اگر دقت کنیم می‌بینیم که آتشی که از 4 طرف برافروخته شده نشان از ضربه دشمن به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و اینجاست که وظیفه خطیر و سنگین نیروهای مسلح در بحث امنیت و اقتدار جامعه بیشتر می‌شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را مدیون دوراندیشی و تدبیر رهبر معظم انقلاب و نیروهای باارزش مسلح و همچنین مردم هستیم.

منتظری خطاب به دادستان نظامی جدید تهران، گفت: جایگاه دادستان در عرصه قضا از جایگاه دادگاه جدا است در واقع دادستان شمشیر قضا است و باید مراقب باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار