رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب استان تهران گفت: حساسیت کار قاضی بسیار زیاد است و اعتبار قوه قضائیه به کار قضات باز می گردد.

قضات اعتبار قوه قضائیه هستند/رسیدگی به 15میلیون پرونده در دادگستری های سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس پوریانی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست قدیم و جدید مجتمع قضایی شهید قدوسی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: کار کردن در قوه قضائیه با این حجم و تراکم کار بسیار سختی است اما در کنار تمام سختی ها  اجر و پاداش هم دارد.

وی افزود: در کنار تمام مشکلات و پیچیدگی ها در پرونده ها، بسیاری برای رسیدن به مقاصد غیر اخلاقی خود اقدام به شهادت دروغ می کنند که رسیدن به حقیقت برای قاضی بسیار مشکل است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه کار قضاوت شأن بالایی دارد و کار انبیاء است، مطرح کرد: قضاوت تنها علم نیست بلکه فن و هنر است.

پوریانی تاکید کرد: قضات علاوه بر علم حقوق باید جامعه شناس و روان شناس هم باشند تا بتوانند رأی عادلانه صادر کنند. کسی جز قاضی نمی تواند دستور بازداشت شخصی صادر کند.

وی افزود: کار قاضی بسیار حساس است و اعتبار قوه قضائیه به اعتبار کار قضات باز می گردد.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: رسیدگی به 15میلیون پرونده ورودی به دادگستری های سراسر کشور با این حجم کادر قضایی کار بسیار سنگینی است و در هیچ کجای دنیا یک قاضی در طول روز به 8 پرونده رسیدگی نمی کند که انصافا جای تشکر برای همکاران قضایی وجود دارد.

پوریانی بیان داشت: امروز خدمت کردن به مردم عبادت است، اما به دلیل اینکه برخی افراد به مشکلات دستگاه قضا آشنا نیستند، حرف هایی می زنند که باعث ناراحتی می شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه سال گذشته تاکید داشتند که قضات باید دارای 3 ویژگی اقتدار، سلامت و قانون گرایی باشند و اقتدار به معنی اقدام قدرت مندانه و ایستادگی است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: در قوه قضائیه نباید کوچک ترین فساد وجود داشته باشد، زیرا کوچکترین فساد ظلم به افرادی است که با صداقت کار می کنند و ظلم به عموم مردم است و این مطلب همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

گفتنی است؛ پور عبدالله با حکم عباس پوریانی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران جایگزین رشیدیان به سمت سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی منصوب شد و رشیدیان سرپرست سابق این مجتمع به ریاست شعبه 57 دادگاه تجدید نظر منصوب شد.

*پرونده سفارت عربستان آماده صدور رای است

 رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی در جمع خبرنگاران در خصوص صدور رای متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان اظهار داشت: دادگاه متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در 2 جلسه تشکیل و آخرین دفاعیات متهمان استماع شد و استعلامات لازم برای رسیدگی به پرونده هم انجام شده است.

وی افزود: پرونده آماده صدور رای است و ما منتظر هستیم که قاضی چه تصمیمی می گیرد، زیرا قاضی باید به واقعیت های پرونده دست پیدا کند و اگر نیاز باشد، دستور تجدید دادگاه را صادر کند.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که در پرونده سفارت عربستان یک نفر غایب بود به پرنده این شخص چگونه رسیدگی می شود؟، گفت: این شخص باید حتما در دادگاه حاضر و دفاعیات وی اخذ شود زیرا نفر مذکور جز متهمان پرونده محسوب می شود، بعد از آن پرونده آماده صدور رای می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.