رئیس کل دادگاه های عمومی گفت: متاسفانه حدود 15 میلیون پرونده به دلیل اعتماد بیش از اندازه مردم به یکدیگر وارد دادگاه ها می شود که این رقم بسیار تاسف برانگیز است.

بررسی 15 میلیون پرونده ناشی از اعتماد نا به جای مردم به یکدیگر در قوه قضائیهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس پوریانی رئیس کل دادگاه های عمومی در مراسم معارفه سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدرس که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از مجازات جایگزین به منزله این نیست که با مجرمان برخورد قاطعانه صورت نمی گیرد بلکه این اقدام، در راستای کاهش زندانیان کشور است

وی تصریح کرد: متاسفانه حدود 15 میلیون پرونده به دلیل اعتماد بیش از اندازه مردم به یکدیگر وارد دادگاه ها می شود که این رقم بسیار تاسف برانگیز است.

پوریانی با بیان اینکه باید با کسانی که ایجاد فساد می کنند برخورد جدی شود، افزود: به دلیل وجود پرونده های بی شمار، قضات گاهی مجبورند که کار را به خانه ببرند و ما از این بابت شرمنده احوالات آن ها هستیم، اما چاره ای نیست، چرا که باید به انتظارات جامعه و مردم پاسخ داد.

 رئیس کل دادگاه های عمومی گفت: انتظار جامعه برخورد جدی با افراد خاطی است و اگر امروز در جامعه ای امن زندگی می کنیم به دلیل اجرای عدالت، زحمات مسئولان و همکاری شهروندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار