تنها ۲۰ درصد نیروهای طرح ۵۵۰ هکتاری در مینوشهر بومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهردار مینوشهر در جلسه شورای کشاورزی خرمشهر گفت: فعالیت جهاد نصر تهران در محدوده مینوشهر برای اجرای پروژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بر ترکیب گزینش نیروهای کار در این پروژه اعتراض کرد.

هاشم سیاحی افزود: در مینوشهر جوانان جویای کار و تحصیل کرده بسیاری وجود دارند که انتظار دارند در کاری که در محدوده شهرشان انجام می شود به کار گرفته شوند و اولویت نخست با آنها باشد اما در مورد جهار نصر شاهد به کارگیری تنها دو درصد از نیروهای کار از میان جوانان مینوشهری هستند.

وی گفت: در مورد به کارگیری نیروهای تخصصی جای بحثی وجود ندارد اما در مورد سایر مسئولیت ها، این انتظار از جهاد نصر و سایر نهادهایی که برای فعالیت به این شهر می آیند اولویت بخشی به جوانان مینوشهری است.

شهردار مینوشهر، یکپارچه سازی اراضی در این شهر را نیز عاملی در ایجاد بحران طی های  سال های آتی دانست و افزود: در گذشته مردم مرزهای خود را به صورت سنتی و از طریق نهرها تعیین می کردند، با یکپارچه سازی اراضی و بازگشت مردم به شهر برای تملک زمین های خود با توجه به برهم خوردن مرزها می تواند نوعی مشکل را ایجاد کند.

سیاحی به بحث نامشخص بودن محدوده شهری و روستایی مینوشهر اشاره کرد و گفت: در مینوشهر محدوده مشخصی برای شهر و روستا و جود ندارد تا کنون هم هر آنچه از توسعه انجام گرفته در قالب طرح هادی بوده و تصمیم نهایی در مورد مناطق توسعه با سازمان منطقه آزاد اروند است و شهرداری نیز طرح ها را برای بررسی به این سازمان ارائه می کند.

وی همچنین با توجه به ارائه خدمات شهری در تمام محدوده شهری و روستایی مینوشهر از سوی شهرداری، پیشنهاد بخشیدن امتیاز مدیریت واحد شهری به شهرداری برای نظارت بر عملکرد نهادها و ارگان و همچنین پیمانکاران فعال در این شهر را مطرح کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.