همکاری ادارات متولی با بخش خصوصی در حوزه کشاورزی خرمشهر لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛  نشست تخصصی مسؤولان خرمشهر  با کشاورزان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی برگزار شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست تخصصی گفت: بخش‌های خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی خرمشهر برای حل و رفع مشکلات کشاورزان اعلام آمادگی می‌کند و امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته مکمل یکدیگر باشیم.

احمد شریفات افزود: متاسفانه دیدگاه بانک‌ها در رابطه با بخش‌های خصوصی بسیار بد است و از کشاورزان حمایت و پشتیبانی نمی‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر هم در این نشست گفت: اتاق بازرگانی باید در بحث بازاریابی محصولاتی چون پرورش قارچ ورود پیدا کند، چون ظرفیت در خرمشهر وجود دارد.

محمد مطرودی افزود: خرمشهر را نباید با دیگر شهرستان‌ها در بحث کشاورزی مقایسه کرد، چون در خرمشهر با وجود جنگ تحمیلی اراضی زیادی از دست داده شد، در حالی که دیگر شهرها از آب و هوای مناسب و اراضی خوب برخوردار هستند.

وی گفت: ما باید از عملکردهای سنتی فاصله بگیریم و به سمت و سوی تکنولوژی گام برداریم چون در این صورت شاهد پیشرفت عملکرد و کاهش هزینه‌ها می‌شویم.

کارشناس محیط‌زیست دریا نیز گفت: باید زمینه‌های لازم برای امر کشاورزی مد نظر قرار گرفته شود و از کشاورزان حمایت کامل توسط مسؤولان انجام گیرد.

زینب میرزایی افزود: برخی از تبصره‌های قانونی با محصولات و بازارهای رقابتی یکسان و هماهنگ نیستند و باعث کاهش آن می‌شوند، به همین علت باید مسؤولان توسط استانداری حل این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت:باید تجربه‌های کشاورزان و بزرگان با دانش جوانان هماهنگ و یکسان باشد تا در این صورت مشکلات حل و رفع شوند.

در پایان کشاورزان به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با مشکلات کشاورزی و کشاورزان در شهرستان و چگونگی حل و رفع آنها پرداختند و در نهایت دیپلم افتخاری با هدف همکاری توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی به کشاورزان شهرستان اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.