هیچ دستگاهی نباید جلوی پیشرفت پروژه ۵۵۰ هکتاری کشاورزی را بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر در جلسه شورای کشاورزی گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد جلوی پیشرفت پروژه ۵۵۰ هکتاری کشاورزی خوزستان در این شهرستان را بگیرد و مانع شدن برای انجام کار با مخالفت من همراه خواهد بود.

ولی اله حیاتی افزود: تمام دستگاه های خدمات رسان باید با جهاد نصر در انجام وظایف محوله همکاری کند و هیچ دستگاهی حق ندارد جلوی پیشرفت پروژه را بگیرد.

وی گفت: مانع شدن برای انجام کار با مخالفت من همراه خواهد بود و در مقابل جهاد نصر هم باید متعهد باشد در چهارچوب قانون و تسریع امور حرکت کند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه نواقص اجرای طرح باید توسط یک نماینده جمع آوری و ابلاغ شود و تشکیل جلسات ماهیانه برای بررسی میزان پیشرفت کار و رفع مشکلات را از مصوبات این جلسه اعلام کرد.

حیاتی، معاوضه زمین ها در شلمچه را راهکار ممکن برای رفع این مشکل در منطقه ای همچون شلمچه دانست و افزود: می توان با قدری تغییر در نقشه ها و طرح ها، زمین های مرغوب کشت و زارعت را با زمین های نامرغوب معاوضه و طرح های توسعه را همزمان با توسعه کشاورزی در منطقه اجرایی کرد.

وی از شهردار و بخشدار مینوشهر و منطقه آزاد خواست تا ظرف دو هفته آینده جلسه ای مشترک را در خصوص کاربردی ها، محدوده های و طرح های توسعه داشته باشند و نتیجه نهایی را برای ادامه بدون مشکل روند کار به پیمانکار اطلاع دهند.

فرماندار خرمشهر در خصوص مشکل تملک زمین های اطراف روستاهای مسیر شلمچه توسط بنیاد مسکن و شهرسازی، گفت: مسکن و شهرسازی باید بر اساس طرح هادی عمل کند و سایر زمین ها تحت اختیار خود را که کاربری کشاورزی دارند بر اساس مصوبه های قانونی و بر اساس کمیسیون کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهد.

وی همچنین احداث ایستگاه پمپاژ موقت برای آبشویی بخشی از زمین های شلمچه را راهکار فعلی برای آبشویی و اقدام به واگذاری بخشی از اراضی شلمچه  دانست و مهلت یک ماهه ای را نیز به امور آب و فاضلاب داد تا با توجه به راه اندازی ایستگاه های پمپاژ نسبت به آبدهی به زمین ها برای انجام عملیات آبشویی اقدام کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.