استاندار اصفهان گفت: برپایی اجلاس جهانی صنایع دستی به عنوان یک رویداد تاریخی در اصفهان، فرصت مغتنمی برای این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور در نخستین جلسه شورای راهبری هجدهمین اجلاس جهانی صنایع دستی در استان که با حضور معاون صنایع دستی کشور برگزار شد، بهره برداری از این رویداد بزرگ را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی اظهار کرد: مدیریت استان برای هرگونه هماهنگی با دستگاه های مختلف استان اعلام آمادگی می کند و معتقد است که این اجلاس نه تنها باعث افتخار و آبروی اصفهان بلکه باعث آبروی ایران خواهد بود.
استاندار خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری این اجلاس بین المللی می تواند بازتاب خوبی در کشورهای میهمان داشته باشد و همه دستگاه ها باید تمام همت و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس بکار گیرند.
وی، نقش شهرداری را بدلیل ظرفیت بزرگ آن در در فضاسازی شهر با موضوع صنایع دستی بسیار مهم برشمرد.
استاندار افزود: اصفهان و جیپور هندوستان به عنوان اولین شهرهای جهانی صنایع دستی در رشته های متعدد برگزیده شده اند.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی صنایع دستی در استان، گفت: برگزاری اجلاس های بین المللی متفاوت از اجلاس های داخلی است و باید در چارچوب اجلاس های جهانی به آن ها پرداخته شود.
زرگرپور با بیان اینکه در رویدادهای بین المللی که مربوط به سازمان ها و نهادهای بین المللی است، نمایندگان این سازمان ها بیشترین نقش را بر عهده دارند، گفت: باید براساس چارچوب هایی که از سوی این نهادها مشخص می شود هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا اصفهان بتواند میزبان خوبی باشد.
معاون صنایع دستی کشور نیز در این نشست گفت: به همت هنرمندان اصفهان و علی رغم مخالفت های برخی از کشورها، اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار می شود و حیثیت این اجلاس نه تنها به ایران بلکه به آسیا باز می گردد.
بهمن نامور مطلق، با اشاره به اینکه این اجلاس یک رویداد علمی، فرهنگی و تجاری است، افزود: برگزاری این اجلاس بزرگترین رویداد تاریخ صنایع دستی و یک رویداد خوب در مدیریت جهانی صنایع دستی است که ایران در آن مشارکت دارد.
در این جلسه که به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شد درخصوص هماهنگی و نحوه برگزاری بزرگترین رویداد صنایع دستی در سطح بین المللی در مهرماه سال جاری بحث و گفتگو و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
شهر اصفهان مهر امسال میزبان نشست شورای جهانی صنایع دستی با حضور حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور دنیا ست.
در دنیا 11 شهر به عنوان شهرهای صنایع دستی شناخته می شود که 9 شهر در یک رشته خاص و دو شهر اصفهان از ایران و جیپور از هند به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی شناخته می شوند.297 رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که 199 رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
شورای جهانی صنایع دستی در سال 1964 و پس از جنگ جهانی دوم تشکیل شد که اکنون به عنوان یکی از سازمان های زیر مجموعه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با عضویت 90 کشور فعالیت دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار