رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بازرسی قرار دادهای نفتی جدید کشور خبرداد وگفت: در صورت نیاز مطابق قانون اصلاح خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فریدون حسنوند اظهار داشت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه دولت به اصلاح فیش‌های حقوقی کارکنان دولت، پیگیری‌های گسترده قانونی با همکاری وزارت نیرو و نفت در این زمینه آغاز و در صورت احراز تخلف از سوی کمیسیون انرژی و دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به حساسیت‌هایی که این روزها درباره قراردادهای IPC وجود داشته، بررسی و اصلاح این قرار دادها، مورد توجه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در صورت نیاز، این اقدام صورت خواهد پذیرفت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این زمینه، یک کمیته شش نفره شامل سه حقوقدان و سه نیروی فنی به عنوان مسئول رسیدگی به قراردادهای نفتی، تعیین خواهند شد.

وی گفت: در این کمیته، تمام قرار دادهای نفتی در سه موضوع فنی، اقتصادی و حقوقی این قراردادها را مورد بازبینی و بررسی قانونی و حقوقی قرار خواهند گرفت و نتیجه آن به اطلاع مسئولین ذی صلاح و مردم خواهد رسید.

حسنوند بیان کرد: با تشکیل این کمیته و با پیگیری‌های صورت گرفته، قرار دادهای نفتی جدید کشور طبق شرح وظایف مقرر مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت نیاز مطابق قانون اصلاح خواهند شد.

وی افزود: هم چنین با پیگیری‌های صورت گرفته و با هدف توسعه اقتصادی جنوب و جنوب غرب کشور، احداث طرح بندر خشک در اندیمشک با توجه به نقش مهم و محوری این شهرستان در محورهای ارتباطی ریلی و جاده‌ای، مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اجرای این طرح بیش از 50 میلیون تن بار به ظرفیت حمل بار و ترانزیت و جا به جای کالا در کشور اضافه خواهد شد وزمینه صادرات انواع محصولات اقتصادی و مصرفی، بیش ازگذشته فراهم می‌شود.

وی گفت: امید است با مساعدت مسئولان مربوط به اجرای این طرح و پیگیری‌های صورت گرفته از جانب مسئولان محلی، زمینه آغاز و اجرای طرح بندر خشک در اندیمشک به زودی عملیاتی شود.

حسنونددرپایان عنوان کرد: احداث یک کلینیک تخصصی 10 تختخوابی کوچک در کوی لوراندیمشک با هدف توسعه خدمات حوزه بهداشت وسلامت در شهرستان، مورد توجه قرارگرفته که این طرح نیز به زودی در اندیمشک اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.