تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران دومین تجربه خود را در پارالمپیک ریو تجربه می کند و به دنبال ارتقا جایگاه خود در این مسابقات است.

ریو، دومین حضور تیم فوتبال پنج نفره ایران در پارالمپیکبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رشته فوتبال 5 نفره در سال 1996 میلادی فعالیت خود را تحت نظر IBSA ‌آغاز كرد. این رشته در سال 1385 در ایران فعال و در سال 1386 اولین اعزام برون مرزی آن به مسابقات آسیا – اقیانوسیه كره جنوبی انجام شد.

فوتبال 5 نفره ویژه معلولین نابینا و كم‌بینا می‌باشد. رقابتهای فوتبال پنج نفره یا فوتبال نابینایان نخستین بار در بازی های پارالمپیک 2004 آتن برگزار شد.

این رقابتها به مدت 50 دقیقه و در دو زمان 25 دقیقه ای برگزار می شود که هر تیم می تواند در هر نیمه تقاضای یک تایم اوت یک دقیقه ای داشته باشد.

تیم ملی فوتبال 5 نفره کشورمان تاکنون فقط در یک دوره در سال 2012 لندن حضور داشته و توانسته رتبه ششم این مسابقات را بدست آورد و ریو دومین تجربه تیم ملی است.

مردان فوتبالیست ایران در مسابقات قهرمانی پارآسیایی انچئون 2014 به مدال طلا دست یافت و در رقابت های آسیا- اقیانوسیه ژاپن در سال 94 توانست با شکست تیم چین علاوه بر کسب عنوان قهرمانی،سهمیه پارالمپیک را کسب کند همچنین دو دوره نایب قهرمانی آسیا و قهرمانی تورنمنت تایلند را در کارنامه فعالیت خود دارد.

شاگردان فلفلی در تورنمنت پیش پارالمپیکی برزیل که خردادماه سال جاری با حضور تیم های برزیل،مراکش،ژاپن،چین،مکزیک و آرژانتین برگزار شد،تیم ملی کشورمان توانست به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند و با روحیه مضاعف به ریو اعزام شود.

تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان در رقابتهای پارالمپیک با تیم های برزیل(قهرمان پارالمپیک لندن)، مراکش (قهرمان آفریقا) و ترکیه(قهرمان اروپا) در گروه A قرار گرفته است.

گروه B رقابتها هم شامل تیم های آرژانتین، چین، مکزیک و روسیه که همگی تیم های دوم قاره هایشان است می شود.

دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه نهایی می شوند.

مراکش نخستین حریف ایران در ریو

مردان فوتبالیست ایران از روز چهارم رقابت ها ،یکشنبه 21 شهریور ( 11 سپتامبر) از ساعت 10-9  در زمین شماره یک مجموعه ورزشی تنیس المپیک به مصاف تیم مراکش می رود.

بازی انتقامی با برزیل

دومین دیدار تیم ملی روز ششم مسابقات، سه شنبه 23 شهریور ( 13 سپتامبر ) مقابل تیم ملی برزیل از ساعت 9:10 در زمین شماره یک مجموعه ورزشی تنیس المپیک برگزار می شود.

این دیدار در حالی برگزارمی شود که تیم ملی کشورمان در تورنمنت پیش پارالمپیکی در بازی فینال نتیجه را به برزیل واگذار کرد و نایب قهرمان شد و این دیدار در پارالمپیک حکم یک بازی انتقامی را برای ملی پوشان ایران دارد.

تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود در روز هشتم مسابقات، پنجشنبه 25 شهریور ( 15 سپتامبر ) از ساعت 9:10 در زمین شماره یک مجموعه ورزشی تنیس المپیک به مصاف تیم ترکیه خواهد رفت.

جواد فلفلی سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران معتقد است بازیکنان از آمادگی بالایی برخوردار هستند و تجربه در تورنمنت پیش پارالمپیکی برزیل کمک زیادی به شناخت آنها از تیم های حاضر در ریو کرده است.همچنین کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی در فاصله بین لندن تا ریو انگیزه ملی پوشان را افزایش داده تا جایگاه ششم در دوره قبل را با سکو داری در ریو تغییر دهند.

با این اوصاف باید دید تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران می تواند جایگاه بهتر از رده ششمی در پارالمپیک ریو کسب کند یا نه؟



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار