مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۲۲۰۰انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای لرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از لرستان،کاکاوند با بیان اینکه برخورد با انشعابات غیرمجاز در روستاهای لرستان در دستور کار شرکت آبفار قرار گرفته است اظهار داشت:متأسفانه در برخی روستاهای لرستان شاهد آبیاری باغات با استفاده از آب شرب هستیم که برخورد با این افراد در اولویت این شرکت قرار دارد.

وی عنوان کرد: طی سه ماه ابتدای امسال دو هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای لرستان شناسایی شده که ۷۰۰ مورد قطع، ۳۰۰ مورد به مجاز تبدیل و ۴۰۰ مورد به دادگاه معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و ۸۵۱ روستا در سطح لرستان وجود دارد که از این تعداد هزار ۵۵۱ روستا جمعیتی بالای ۲۰ خانوار دارند.

کاکاوند با بیان اینکه هزار و ۳۷۷ روستا با ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ مشترک زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی در لرستان هستند، افزود: تعداد ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد تأسیسات آب‌رسانی هستند که دلیل عدم آب‌رسانی به این روستاها محدودیت اعتبارات و متقاضی نبودن مردم است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری این رقم به نصف می‌رسد و ۲۴ روستا آب‌رسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ روستا در لرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شد که این تعداد در سال جاری به کمتر از ۱۵ روستا رسیده است.

کاکاوند گفت: روستاهای کوهدشت و پلدختر دارای بیشترین مشکل آب شرب در سطح استان لرستان هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.