اهواز،

بیش از یک درصد اعتیاد بانوان در خوزستان

سرپرست اداره کل امور بانوان استانداري خوزستان گفت: آمار زنان معتاد اين استان بيش از يک درصد جمعيت معتادان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرانک موسوي در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خوزستان در اهواز اظهار کرد: آمار و ارقام قطعي در اين زمينه در خوزستان نداريم و بايد آمار زنان معتاد جمع بندي شود اما اين آمار بطور قطع بيش از يک درصد جمعيت معتادان استان است.
وي افزود: بيشتر زناني که به کمپ هاي ترک اعتياد مراجعه مي کنند در يکي دوسال اخير معتاد شدند که نشان دهنده رشد اعتياد در سال هاي اخير است.
موسوي با بيان اينکه جايي براي نگهداري يا محل اسکان زنان معتاد نداريم، گفت: به همين دليل بيشتر زنان مجدد به اعتياد برمي گردند که بايد فکري براي اين قضيه کرد.
وي اضافه کرد: بايد زنان معتاد را زير پوشش قرار داد حتي اگر به اين باور رسيده باشيم که درصد زنان معتاد اندک است.
وي يادآور شد: زنان بايد آموزش لازم را ديده و اطلاعات اوليه را در باره اعتياد داشته باشند تا در کنترل خانواده موثر باشند.
موسوي گفت: اهميت موضوع اعتياد زنان و تاثيرگذاري آنها در بزه هاي اجتماعي بسيار بيشتر از مردان است و وجود حتي يک درصد زنان معتاد هم بسيار زياد است.
وي تاکيد کرد: بايد بحث پيشگيري و درمان زنان معتاد را به طور جدي داشته باشيم زيرا تاثير زنان در خانواده ها مضاعف است.
رئيس دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استانداري نيز در اين نشست با بيان اينکه پارسال تعداد معتادان زن در خوزستان افزايش يافته است گفت: به دليل وجود فضاي عشايري و سنتي در خوزستان، اعتياد زنان بروز داده نمي شود و آمار دقيق آنها قابل شمارش نيست.
حسين لامي زاده افزود: در آرايشگاه هاي زنانه هم اعتياد وجود دارد اما به دليل ترس از خانواده ها بسياري از اين اعتيادها مخفي است.
وي گفت: همه عطاري ها در سطح اهواز در حال بازرسي و ارزيابي هستند که مجوز تعطيلي عطاري هاي عرضه کننده مواد مخدر هم گرفته شده است.
مديرکل بهزيستي خوزستان نيز در اين نشست با بيان اينکه تنها يک درصد از جمعيت معتادان را زنان تشکيل مي دهند، گفت: هم اکنون 96 مرکز اقامتي، 86 مرکز متادون درماني و 78 مرکز درمان اعتياد در خوزستان فعال است.
غلامرضا صديق راد افزود: پارسال 24 هزار معتاد به اين مراکز مراجعه کردند.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.