اهواز،

استاندار خوزستان میزبان سرکنسول گر عراق

استاندار خوزستان در ديدار با سرکنسول گر عراق خواستار توسعه روابط تجاري بين دو کشورايران و عراق شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،استاندار خوزستان در نشست با ابراهيم صالح محمد سرکنسول گر عراق در خوزستان گفت: با توجه به همجواري استان هاي بصره و ميسان با خوزستان انتظار داريم رايزن تجاري عراق در خوزستان معرفي شود تا مبادلات مرزي و تجاري بين اين استانها تسهيل شود.

غلامرضا شريعتي  افزود: از کشور عراق انتظار مي رود موانع تردد و صدور رواديد در مرزها برطرف شود و رفت و آمد تجاري کشور ما با مشکل مواجه نشود و  زمان صدور رواديد کاهش يابد تا به توسعه روابط تجاري بين دو کشور بيانجامد.

وي همچنين با اشاره به اينکه  مساله اربعين يک موضوع بين المللي است که باعث ارتقاي جايگاه شيعيان در جهان شده است اظهار کرد:  انتظار مي رود با برنامه ريزي صحيح و از پيش تعيين شده به گونه اي در خدمات رساني به زائرين عمل شود که از نظر کمي و کيفي کارها منظم تر پيش برود..

استاندار خوزستان در خصوص تردد خودروهاي دو کشور از مرزها اظهار کرد: پيگيري هاي لازم انجام مي شود تا علاوه بر  از مرز مهران تردد خودرو از مرزهاي شلمچه و چذابه هم  انجام شود.

وي همچنين از پيشنهاد برگزاري کميته ستاد بحران مشترک با عراق که از طرف سرکنسلوگري عراق در خوزستان مطرح شد استقبال کرد و مقرر شد جلسات اين کميته ماهانه جهت بررسي مشکلات طرفين برگزار شود.

 سرکنسول گر عراق هم  در اين ديدار  با توجه به اينکه افزايش روابط تجاري بين دو کشور  ايران و عراق  در دستور کار قرار مي دهيم  گفت :  روابط کشور ايران و عراق روابط حسنه اي است و  اين کنسول گري در جهت خدمت رساني خوب و افزايش روابط تجاري بين دو کشور تلاش مي کند.

ابراهيم صالح محمد افزود: ما در کنسولگري از روابط خوبي با ادارات جمهوري اسلامي بهره مند
هستيم و يکي از دلايل آن همکاري نمايندگي وزارت امور خارجه در خوزستان است که موجب گسترش روابط بين دو کشور شده است..

وي با ابراز اميدواري از اينکه با همکاري دو طرفه مساله صدور رواديد براي تجار حل شود پيشنهاد داد: در آينده کميته مشترک ستاد بحران متشکل از نمايندگان وزارت خارجه، کنسولگري و استانداري خوزستان  تشکيل شود که تمام مشکلات و موانع را برطرف کنند و ديدگاهها و نظرات دو جانبه بررسي شود.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.