حواستان باشد از مرورگر چینی به نام " Maxthon" استفاده نکنید چرا که خیلی مخفیانه همه اطلاعاتتان را به سرقت می برد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،" Maxthon" یک مرورگر قدرتمند و زیبای چینی است که تاکنون دو شرکت امنیتی تایید کرده‌اند که این مرورگر ، اطلاعات مهم و حساس کاربران خود را جمع‌آوری کرده و آن‌ها برای برای سرورهای خود ارسال می‌کند.
سرقت اطلاعات کاربران این بار با مرورگر قدرتمند

 این عمل در شرایطی انجام می‌شود که کاربران از چنین موضوعی کاملا بی اطلاع هستند و حتی اگر با چنین اقدامی ‌مخالف باشند این مرورگر خودسرانه این کار را انجام می‌دهد.

طبق گزارشات رسیده از Exatel و Fidelis Cybersecurity این موضوع یعنی همان جمع‌آوری اطلاعات کاربران، در برنامه ارتقاء رضایت کاربران (UEIP) وجود دارد. UEIP ویژگی است که در مرورگر Maxthon گنجانده شده است. در واقع UEIP به شرکت‌های سازنده مرورگر اجازه خواهد داد تا اطلاعات آماری درباره چگونگی ارتباط کاربران با محصولشان جمع‌آوری کنند.  البته این کار توسط تمام مرورگرها، حتی مرورگرهایی همچون فایرفاکس و کروم نیز صورت می‌گیرد. اما تا حد مجاز.

نکته بسیار قابل توجه این است که محققان فایل رمزگذاری شده‌ای به نام dat.txt هم یادآوری کرند که در داخل این فایل زیپ وجود داشت. آن‌ها هم چنین بیان کردند که این فایل که در واقع از مجموعه‌ای از کدها تشکیل شده است، توانسته با استفاده از عبارت eu3o4[r04cml4eir که در مرورگر Maxthon نهفته است، سیستم رمزگذاری را بشکند.

گفتنی است ؛ فایل Dat.txt شامل تمام اطلاعات سیستم کاربر بوده است .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار