امام جمعه شهرستان شوط امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی یک مسلمان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امام جمعه شهرستان شوط حجت اسلام سید محمد هاشمی ضمن اینکه دین اسلام را دین نشاط و شادمانی و آرامش دهنده جسم و روان انسانها ذکر کرد، گفت: نقش هرمسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که وی ناظر و مراقبت همه اموری باشد که پیرامونش اتفاق می افتد، این موضوع در فقه اسلامی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و یکی از مهمترین مبانی تفکر سیاسی و اجتماعی یک مسلمان به شمار می رود که ضامن بقای اسلام است.

وی در ادامه به استناد به سوره مبارکه (آل عمران- آیه 104) که "باید گروهی از شما مسلمانان، خلق را به سوی خیرات فرا خوانند و امر به معروف و نهی از منکر نمایند. پس به راستی که آنان رستگاران دو عالم هستند" گفت: بانوان محترم در ادارات که به عنوان نمایندگان بانوان در جامعه هستند باید به رفتار و عمل خودشان توجه بیشتر نموده چرا که توجه به این نکات خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

امام جمعه شهرستان شوط به رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهل توبه و سجده بودن، نفوذ کلام، گفتار و بیان حق، استفاده از کلمات عاطفی و نرم و با نشاط و مثبت، دانستن حلال و حرام و امر و نهی بدون خشونت و اجتناب از تحقیر و سرزنش اشاره نمود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.