رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امربه معروف در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد و توسعه افکار انحرافی و ماندگاری عظمت ارزش ها و خوبی ها می شود .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اسمعیل کریم زاده در اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان در سال جاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه ی فرایض اسلامی است، باید در جامعه ی ما احیا شود و هر فردی از آحاد جامعه باید خود را در گسترش نیکی ، برچیده شدن زشتی و فساد، مسئول احساس کند.

کریم زاده با بیان اینکه امربه معروف ونهی ازمنکر از فروعات دین اسلام می باشد،افزود: نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم چرا که بزرگترین عامل امر به معروف و نهی از منکر خداوند است و پیامبران ،امامان ،علما و افراد برگزیده در ردیفهای بعدی قرار دارند .

جانشین مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خوشبخت ترین مردم کسانی هستند که امربه معروف و نهی ازمنکرمی کنند ، اگرمردم درجامعه امربه معروف و نهی ازمنکر را اجرا کنند ، جامعه مدینه منوره خواهد شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین مهدی ولی زاده با بیان اینکه حسن برخورد ازمعروفات اداری است، اضافه کرد: با روی خوش کار ارباب رجوع را راه انداختن ،تقویت حس مسئولیت پذیری،داشتن روحیه انتقادپذیری، ارتقاء فرهنگ نمازسروقت ،پرهیز از اتلاف بیت المال ،افشای عیوب همکاران، بدحجابی ،کتمان حقایق،شایعه پراکنی از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر اداری به شمار می روند.

ولی زاده ادامه داد : اگر مسلمانان به آثار و پیامدهای خطرناک ناشی از ترک امر به معروف و نهی از منکر آگاهی پیدا کنند بدون شک در احیای این فریضه الهی تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مصادیق گوناگونی دارد که مهمترینشان در حوزه مسئولان تکریم ارباب رجوع ، ایجاد آرامش و عدالت در محیط اداری و اصلاح امورات است.

لازم به ذکر است که اعضای حاضر در این جلسه موضوعاتی از قبیل نصب مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در پانلهای سازمان ، سربرگ نامه ها و اوتوماسیون اداری ، پرهیز از سخن چینی و غیبت ، برخورد شایسته با ارباب رجوع ، پرهیز از اسراف ، بصیرت افزایی و روشنگری دینی در مراسمات مذهبی در سازمان و ادارات تابعه را مطرح و بر اجرایی شدن آنها تاکید کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.