همه ساله با فرا رسیدن فصل تابستان ، عشایر کوچ رو شهرستان های شمال استان با هدف تولید فرآورده های دامی و لبنی ، کوچ خود را به مناطق ییلاقی شهرستان چالدران آغاز می کنند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت : چالدران دارای بیش از 80 هزار هکتار مراتع سرسبز ییلاقی درجه یک کشوری است که همه ساله در فصل تابستان این مراتع مهمان بسیاری از عشایر شهرستان های پلدشت، شوط، خوی، چایپاره، سلماس و ماکو می باشد.

وی افزود: این عشایر همه ساله کوچ خود را از اول تیرماه شروع و به مدت 75 روز ادامه می دهند و ضمن بهره مندی از طبیعت زیبا و سرسبز و هوای سالم و پاک منطقه در طول این مدت اقدام به تولید انواع فرآورده های دامی و لبنی از جمله پنیر، گوشت، روغن، شیر و پشم می کنند.

عیوضلو تعداد عشایر چالدران را پنج هزار و 600 خانوار با جمعیتی افزون بر 28 هزار نفر اعلام کرد و گفت: عشایر این شهرستان از دو ایل میلان و جلالی تشکیل شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران اظهار داشت: آموزش مسایل بهداشتی و راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام به خانوارهای عشایری از دیگر برنامه های شبکه بهداشت و درمان به این گروه می باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.