از نیمه دوم ماه مبارک رمضان طرح سما با محوریت سلامت، مسجد، آموزش در مساجد این شهرستان با حضور کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این طرح در راستای توسعه فعالیت های آموزشی و ارتقای سطح سلامت جامعه بویژه در مساجد و توسط تیم های دو نفره آموزشی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط برگزار می شود.

وی افزود: این طرح در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با همکاری این شبکه و هیأت امنای مساجد هر شب بعد از نماز عشاء و تراویح و با حضور نمازگزاران برگزار می شود.

علیزاده آذر اظهار داشت: در اجرای طرح سما (سلامت ، مسجد، آموزش) موضوع هایی نظیر بهداشت محیط مساجد، بهداشت مواد غذایی، مضرات استعمال مواد دخانی و پیشگیری از بیماری های مشترک و واگیردار برای نمازگزاران تشریح می شود.

وی خاطرنشان کرد شد: امسال برای اجرای این طرح مساجدی انتخاب می شوند که سال گذشته تحت پوشش طرح قرار نگرفته بودند و در مناطق حاشیه ای شهر قرار دارند. تمامی خادمین مساجد در دوره های آموزشی بهداشت محیط شرکت کرده در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی و بهداشت مساجد آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.