سومین جلسه شورای اداری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سومین جلسه شورای اداری استان عصر روز یکشنبه به ریاست مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاونین استاندار، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی، فرمانداران و سایر اعضای شورای اداری در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این جلسه خلاصه ای از وصیتنامه حضرت علی (ع) را ذکر کرد و گفت: اگر در زندگی شخصی و مدیریتی، توصیه ها و فرمایشات حضرت علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم، بدون تردید تحولی عمده هم در زندگی و هم در مدیریت ما صورت خواهد گرفت.

در این جلسه همچنین مشکلات و تماس های مردمی در خصوص مسائل بهداشت و درمان استان مطرح و دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آنها پاسخ داد.

دکتر آقازاده در این جلسه همچنین گزارشی از فعالیت ها و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در استان ارائه کرد و افزود: اجرای طرح تحول سلامت یکی از اصلی ترین سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و تاکنون نیز با اجرای این طرح، بخش زیادی از مسائل و مشکلات حوزه سلامت و بهداشت و درمان در جامعه مرتفع گردیده است.

وی با بیان اینکه شاخص های سلامت در استان در مقایسه با متوسط کشوری وضعیت خوبی ندارد نیز اظهار داشت: برای تغییر و بهبود این شاخص ها در استان، یک نگاه ویژه از سوی دولت لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، جذب 190 پزشک متخصص و فوق تخصص، جذب 2250 پرستار، توسعه 100 تخت ویژه ICU در بیمارستان های دانشگاهی، خرید بیش از 530 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی استان، استقرار دستگاههای تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان های دانشگاهی، آغاز توسعه و استانداردسازی بلوک های زایمانی در شهرستان های استان، آغاز احداث کلینیک های تخصصی در استان، عقد قرارداد خرید 84 دستگاه آمبولانس، تبدیل سرای ورزشکاران ارومیه به بیمارستان زنان و مامایی کوثر، بازسازی اورژانس های بیمارستان ها و احداث 100 پایگاه و مرکز درمانی را از جمله اقدامات انجام گرفته و در دست اجرای این دانشگاه عنوان کرد.

حیدری رئیس کل دادگستری استان هم در این جلسه به مناسبت هفته قوه قضاییه، گزارشی از عملکرد دادگستری استان در حوزه های مختلف ارائه کرد و گفت: در حال حاضر در استان، 6 دادگاه بخش فعال و 17 دادگستری در حال ارائه خدمات مختلف به شهروندان و مردم هستند.

وی همچنین مسائل و مشکلات موجود دادگستری استان را مطرح کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی، کمبود فضا و ساختمان برای افتتاح شعبات جدید و مجتمع قضایی در ارومیه و نامکفی بودن حقوق پزشکان شاغل در پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها از جمله مشکلات پیش روی دادگستری استان است که انتظار داریم دولت نسبت به رفع این موارد عنایت ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.