ارومیه؛

باید به مقوله استاندارد بعنوان موضوعی که با سلامت جامعه سر و کار دارد بیش از پیش توجه شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بر لزوم توجه بیشتر به مقوله استاندارد بعنوان موضوعی که با سلامت جامعه سر و کار دارد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نادر صفرزاده در پنجمین جلسه شورای استاندارد استان بر لزوم جدی گرفتن موضوع استانداردسازی تاکید و خاطرنشان کرد: همه مسئولان، مردم و خبرنگاران باید دست در دست هم در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از محصولات و تولیدات استاندارد در جامعه تلاش کنیم چرا که موضوع استاندارد در واقع با سلامت و صیانت از آرامش و امنیت جامعه سر و کار دارد و جدی گرفتن آن موجب ارتقای سطح سلامت و کاهش هزینه ها در سطح جامعه می شود.

وی به حادثه روستای شوریک خوی هم اشاره کرد و گفت: استانداردسازی محصولات، خدمات و کالاهایی که ارائه می شود، نیازمند توجه و پیگیری جدی توسط مسئولان مرتبط است و مدیران دستگاه های اجرایی و خدماتی نباید به راحتی از کنار این موضوع حساس بگذرند که در غیر این صورت شاهد وقوع حوادث مشابه آتش سوزی روستای شوریک خوی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حادثه تلخ روستای شوریک خوی، استاندارد نبودن سیلندر گاز، زندگی 20 نفر را نابود و چندین خانواده را نیز با مشکلات زیاد مواجه کرد که تا ماه ها ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار اظهار کرد: وقوع چنین حوادثی لزوم استانداردسازی را بیش از پیش آشکار می سازد و اهمیت آن را دوچندان نشان می دهد.

صفرزاده در ادامه ضمن تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات شورای استاندارد استان گفت: برخوردار بودن یک کالا یا خدمات از مولفه استاندارد، در حقیقت حداقل انتظاری است که مردم و شهروندان از محصولات و خدمات دارند فلذا انتظار می رود مدیران و مسئولان بویژه اعضای شورای استاندارد برای پیاده سازی و دستیابی به اهداف این شورا، مشارکت جدی و اهتمام کافی را داشته باشند.

معاون استاندار با بیان اینکه باید راهکارهای ترغیبی برای رعایت و فراگیر شدن شاخصه های استاندارد در جامعه اندیشیده شود نیز افزود: هدف ما این نیست که سازندگان، تولیدکنندگان و یا ارائه دهندگان خدمات را متهم سازیم بلکه بدنبال این هستیم که با همکاری و همفکری بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی، نسبت به استانداردسازی مجموعه خدمات و تولیدات اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی تولیدات استان از استاندارد کافی برخوردار باشند، می توان انتظار توسعه صادرات و فروش محصولات استان در بازارهای داخلی و خارجی را نیز داشت و از این طریق تا حدی در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان استان نیز گام برداشت.

مدیرکل استاندارد استان نیز در این جلسه گزارشی از اهم فعالیت های این اداره کل در سه ماهه نخست سال 95 ارائه کرد.

منصور جلایر گفت: هم اکنون 833 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در استان وجود دارد و 955 فرآورده کالایی و خدماتی نیز دارای پروانه استاندارد است.

وی افزود: در سال جاری 35 پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی صادر، 144 پروانه تمدید و 29 پروانه نیز با بررسی های صورت گرفته ابطال شده است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه یک کشوری با دارا بودن 230 سردخانه بالای یک هزار تنی، استاندارد بودن 70 درصدی جایگاههای سی ان جی از جمله نتایج فعالیت های اداره کل استاندارد آذربایجان غربی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال یک هزار و 282 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است.

در این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص ارتقای فرهنگ استاندارد محصولات و توجه شهروندان به این مقوله، راهکارهایی ارائه کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.