کرمانشاه؛

چای نوشیدنی‌پرطرفدار

چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیاست که در بین ایرانیان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ چای برای بیماران قلبی مفید است و از بروز لخته‌ در خون که موجب بروز حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود، پیشگیری می‌کند، البته چای به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

چای به دلیل داشتن کافئین از بروز خستگی پیشگیری می‌کند همچنین این نوشیدنی آرامبخش است و می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

چای دارای ۵۰ خاصیت است که از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، مقوی قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی، ادرار آور، محافظ کبد، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ چربی خون و کاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره کرد.

طرز دم کردن چای صحیح این است که مقداری چای خشک در قوری ریخته و آب جوش به آن اضافه شود همچنین به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی شعله غیرمستقیم قرار گیرد تا به آرامی دم بکشد.

هر چه چای تازه ‌دم‌تر باشد، خوش ‌بو و خوش ‌طعم‌تر است و هر چه بماند، مواد تلخ آن بیشتر شده و بو و مزه آن را تغییر می‌‌دهد البته چای هرچه مانده‌تر باشد، خاصیت رفع کننده خستگی آن کاهش پیدا می‌کند چون کافئین آزاد شده با دیگر مواد ترکیب شده و خاصیت خود را از دست می‌‌دهد.

افراد باید از مصرف چای داغ پرهیز کنند به دلیل اینکه موجب بروز سرطان می‌شود و بررسی‌ها نیز نشان داده است افرادی که چای بسیار داغ می‌‌خورند، بروز سرطان در آنها بیشتر است همچنین چای به دلیل داشتن انواع تانن، ضد باکتری و ضد ویروس است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.