کرمانشاه؛

عقب ماندگی های استان باید جبران شود

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: عقب ماندگی‌های این استان باید جبران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد شریعتمداری گفت: امیدوارم این سفر منشا خیر و برکت در زندگی مردم این استان باشد.

وی افزود: قطعا آثار و نتایج بلند مدت این سفر فراتر از اتفاقاتی است که در 24 ساعت حضور رییس جمهور و هیات دولت در این استان اتفاق می افتد.

معاون اجرایی رییس جمهور  با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی استان برای تصویب در سفر هیات دولت عنوان کرد: مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این پیشنهادات 130 هزار میلیارد ریال است که پاسخگویی به آن با توجه به محدودیت اعتبارات امکان پذیر نیست، لذا باید برای شتاب بخشیدن به توسعه این استان از ابزارهای دیگر نظیر استفاده از توان بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ ارزان در اختیار بخش غیردولتی قرار می گیرد، استفاده کنیم.

شریعتمداری به پتانسیل های استان در بخش های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از منابع آبی ارزشمند و اراضی کشاورزی مستعد، این امکان را بوجود آورده کهاستان کرمانشاه به قطب کشاورزی تبدیل و تامین کننده بخشی از نیازهای غذایی کشور باشد.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه پتروشیمی نیز حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: در این حوزه دربرخی موارد تا 3600 برابر امکان ایجاد ارزش افزوده وجود دارد که برای تحقق آن کمک های فنی، تکنیکی و ... نیاز است.

وی به پتانسیل های استان در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره کرد: کرمانشاه در گذشته مرکز استان پنجم و به نوعی مرکز توسعه غرب کشور بوده که امیدواریم با وجود علمای بزرگ و نخبگان کرمانشاهی به این جایگاه خود برگردد.

معاون اجرایی رییس جمهور فاصله گرفتن استان کرمانشاه از جایگاه گذشته را بیش از هر چیز به دلیل درگیر بودن مستقیم این استان در جنگ تحمیلی دانست و گفت: عقب ماندگی های این استان باید جبران شود.

شریعتمداری به افتاح مرکز ارتباطات مردم با ریاست جمهوری هم اشاره کرد و گفت: راه اندازیاین مرکز یک روش خوب و عزتمندانه برای پیگیری مطالبات مردم وجایگزین روش های غیرعزتمندانه گذشته است.

رییس جمهور و هیات دولت، فردا (27 تیر) به کرمانشاه سفر می کنند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، عقب ، استان ، جبران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.