رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر 2450 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر بهزاد سلطانی،گفت: این در حالیست که در حال حاضر سهم شرکت‌های دانش بنیان کشور از تولید ناخاص کشورکمتر از نیمدرصد است.

وی خاطرنشان کرد: در هدف گذاری سند چشم انداز 20 ساله که 10 سال از آن باقی مانده سهم شرکت‌های دانش بنیان و نیز شرکت‌های فناوری بومی از تولید ناخالص داخلی باید به 50 درصد برسد که سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در این هدف‌گذاری به تنهایی 10 درصد است.

سلطانی افزود: تمام تلاش ما این است تا در 10 سال باقی مانده بتوانیم سهم 10 درصدی شرکت‌های دانش بنیان را محقق کنیم که در اینصورت کار بزرگی کرده‌ایم و 40 درصد مابقی هم سهم شرکت‌هایی است که بومی سازی محصولات وارداتی را برعهده دارند، حتی اگر دانش بنیان نباشند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در راستای تحقق این هدف باید کارهای زیادی انجام شود، از جمله اینکه نظام ملی نوآوری ما باید هدفمند مدیریت شود.

وی تصریح کرد: باید نظام سیاست‌گذاری علم و فناوری ما انسجام پیدا کند، همانظور که این انسجام در نظام اقتصادی کشور رخ داد و امیدواریم این اتفاق در حوزه علم و فناوری هم بیافتد.

سلطانی با بیان اینکه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر مسائل دانش بنیان اثر گذار است، گفت: همواره تاکید ما بر این است که مسائل حوزه دانش بنیان نباید سیاسی شود و جناح‌های سیاسی باید به این بلوغ برسند که نیاز رشد کشور از طریق اقتصاد دانش بنیان را با منویات سیاسی مخلوط نکنند و همیشه در اوج برنامه‌های خود برنامه‌های این شرکت‌ها را قرار دهند.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، شرکت ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.