مدیرکل امور شاهد و ایثارگران گفت: با توجه به نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات تسری ماده 51 برای فرزندان شاهد امکان پذیر است.

محمدحسین کفراشی مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص جزئیات وضعیت پرداخت حق فوق‌العاده ایثارگری فرزندان شاهد شاغل در آموزش و پرورش گفت: طی چند روز اخیر جلسه‌ای با کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد که در این جلسه از طرف آموزش و پرورش مدیر کل دفتر امور تشکیلات اداری حاضر شد و همچنین از طرف بنیاد شهید نماینده‌ای وجود داشت که در این جلسه برای تسری ماده 51 قانون جامع ایثارگران و نوع آن مذاکراتی انجام شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم حضور داشتند آموزش و پرورش نسبت به تسری  ماده به فرزندان شاهد مشکلی نداشته و اعلام آمادگی کرده است. 

مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس این مذاکرات آموزش و پرورش در صورتی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تخصیص اعتبار اقدامات لازم را انجام دهد در اسرع وقت ماده را اجرامی‌کند.

کفراشی یادآور شد: بر اساس مذاکرات مثبتی که انجام شده و قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مساله تسری ماده 51 به فرزندان شاهد در آستانه حل شدن قرار گرفته و منتظر هستیم تا روند اداری این مسئله طی شود. 

وی افزود: فضای مثبتی که برای حل این مشکل وجود دارد و امیدواریم سازمان مدیریت نیز نسبت به قول همکاری تعهدات خود را هرچه زودتر انجام داده تا فرآیند اجرایی شدن ماده 51 برای فرزندان شاهد اجرایی شود.

گفتنی است، پیگیری این وضعیت و نتیجه قطعی آن متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.