برنامه‌های مهارتی در گرو نیازهای جامعه است

دبیر كل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین برنامه‌های مختلف مهارتی برای پاسخگویی به بازار كار خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حاجی سلطانی رییس آموزش و پرورش منطقه ١٧ شهر تهران در اختتامیه همایش بزرگ خانه ایرانی با هدف بررسی راهكارها در زمینه اقتصاد مقاومتی و فضاهای ایرانی و اسلامی،اظهار داشت: از ابتدی اسفند ماه سال گذشته همایشی سه روزه با هدف هدایت و حمایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی برگزار شد كه بالغ بر ٢٠٠ نفر ثبت نام هنرستانی ها را شاهد بودیم كه به دلیل تداخل با آزمون ها ١٤٠ نفر در روز اول همیش شركت كردند.

رییس آموزش و پرورش منطقه ١٧ در خصوص برنامه های همایش عنوان كرد: روز اول برنامه به صورت تئوری برگزار شد، روز دوم به صورت كارگاهی و روز سوم پروژه هایی مبنی بر فعالیت های تئوری و عملی تعریف شد كه هنرجویان تا ٢٥ فروردین ماه بری ارسال آثار خود فرصت داشتند.

وی در ادامه بیان كرد: هنرجویان ٧٠ اثر خلاق از خود را ارائه دادند كه در داوری مرحله اول ٣٠ اثر و در مرحله دوم و نهایی ١٠ اثر برگزیده شد كه امروز از تمامی برگزیدگان تقدیر و تجلیل می شود چرا كه هنرجویان و كارآفرینان نیاز به هدایت و حمایت دارند و با ین برنامه ها رشد آموزشی آنان را افزیش دهیم.

نوید ادهم دبیر كل شوری عالی  آموزش و پرورش بیان كرد: برنامه و فعالیت های كنونی همخوانی با سند تحول وزارت آموزش و پرورش دارد و باید با به كارگیری برنامه های مختلف ، آموزش و پرورش را از وضعیت كنونی خارج و محیط آن را مطلوب كنیم كه جدا از فعالیت های عملی و همایش های مختلف وزارت آموزش و پرورش نیز با تغییر دوره های هنرستانی از دو سال به سه سال تدابیری در این باره اندیشیده است.

دبیر كل شوری عالی بیان كرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش پایش گذشته و تبدیل آن به زبان روز برای جوانان است چرا كه شاگردان امروز ما آینده سازان فردای جامعه هستند و باید بیش از پیش مورد حمایت،هدایت و توجه قرار بگیرند.

وی بیان كرد: با برنامه ریزی های مختلف و پیشنهاد سازمان پژوهش و برنامه ریزی نظام آموزشی هنرستان ها از دو سال به سه سال تغییر كرد كه برای هنرستانی ها ٣٥ ساعت و كار و دانشی ها ٤٠ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده همچنین دروس نیز به سه دسته عملی، مهارت های غیر فنی و دروس فنی مرتبط با رشته تقسیم شده است.

نوید ادهم با بیان نهایی شدن ١٥٠ رشته مهارتی،گفت:حداقل ٣٣ واحد و حداكثر ٤٠ واحد درسی تدوین شده و برای فنی و حرفه ی ها نیز ٤٣ رشته مصوب و اعلام شد كه این برنامه ها به منظور پاسخگویی بیشتر به بازار كار انجام شده است.

در ادامه مهدی میردانش یكی از استادان در این همایش بیان كرد: مدارس و فعالیت های هنری در ایران سابقه دیرینه ای دارد كه اولین آن مدرسه جندی شاپور در اهواز بود كه پس از آن به تدریج با حمایت دانشمندان مختلف توسعه پیدا كرد به طوری كه هم اكنون جایگاه والای جهانی در عرصه هنر، علم و دانش داریم.

وی ادامه داد: لازم است افراد پیش از انتخاب رشته از آزمون و گزینشی سخت عبور كنند تا انتخاب رشته با توانایی های فردی منطبق شود چرا كه بسیاری از افراد در دوران تحصیلات دانشجویی خود به دلیل عدم تطبیق توانایی هایشان با رشته تحصیلی با مشكلاتی رو به رو شده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار